Allmänt snack

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jahap, en sån här kommer jag åka på nästa sommar, har bestämt mig för att prova! är det roligare än sporthoj så är det, är det tråkigare så byter jag tillbaka! men inget kan få mig att ändra mig, jag ska prova! :tummenupp

109kg
60hk :banana måste ju gå att busa med :gnissla

Vill inte vara den som sabbar men 109kg väger inte ens en 250MX-bajk. :(
Tänkte först skriva att du får nog räkna med ~125kg och lite drygt 50hk utan att styrka det men letade sen på den här som jag tror borde stämma rätt bra.
Iofs spelar det ingen roll eftersom du kommer tycka det är tokskoj ändå. :banana
Min husa väger ungefär som Qvarnan och är bänkad till typ 62 på bakhjulet och har drygt 140kubik mer än 510an - köpa ? :)




Det ÄR roligare!

Hopp, vintern närmar sig o jag behöver visst 2½ uppsättningar vinterdäck till bilar o släp.
Ingen som har nåt liggande till Audi A4, Renault Kangoo o vad det nu kan vara för fälgar till mitt SM-släp?

Skrotade just min A4 -96. Ligger 4 nylackade (till förra vintern) hjul med nästan nya friktionsdäck hemma och skräpar. Det är 15" med samma design som de 5-ekrade 16" som satt på 1.8t. Lacken är ehhhh.... sidensvart skulle jag säga. Tyvärr bara lackade på "utsidan", ser bra ut tycker jag.
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Vill inte vara den som sabbar men 109kg väger inte ens en 250MX-bajk. :(
Tänkte först skriva att du får nog räkna med ~125kg och lite drygt 50hk utan att styrka det men letade sen på den här som jag tror borde stämma rätt bra.
Iofs spelar det ingen roll eftersom du kommer tycka det är tokskoj ändå. :banana
Min husa väger ungefär som Qvarnan och är bänkad till typ 62 på bakhjulet och har drygt 140kubik mer än 510an - köpa ? :)






Skrotade just min A4 -96. Ligger 4 nylackade (till förra vintern) hjul med nästan nya friktionsdäck hemma och skräpar. Det är 15" med samma design som de 5-ekrade 16" som satt på 1.8t. Lacken är ehhhh.... sidensvart skulle jag säga. Tyvärr bara lackade på "utsidan", ser bra ut tycker jag.

hmm ser ut som man blir tvungen att köpa ett helsystem.
Var inne på en husaberg 650 -06 till -07 först, men jag blev lite avskräckt när jag läste om motorproblemen vissa hade fått.


[YOUTUBE-ID]N2ofwz0hVXE[/YOUTUBE-ID]

Jag får köpa ett helsystem :tummenupp

http://www.bikez.com/motorcycles/husqvarna_sm_510r_2008.php

Här står det 109kg torrvikt :) men den här sidan stämmer inte så bra tror jag.
 
Last edited:

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Jahap, en sån här kommer jag åka på nästa sommar, har bestämt mig för att prova! är det roligare än sporthoj så är det, är det tråkigare så byter jag tillbaka! men inget kan få mig att ändra mig, jag ska prova! :tummenupp

109kg
60hk :banana måste ju gå att busa med :gnissla

åååhåå! Snygg :O

Jag är så jävla sugen på motard efter kört crazyriders och även sodapops DUKE.

En 525 EXC eller kanske 690SMC vore inte helt fel. säsongen 2011 får det bli! Ser fram emot vårkanten :banana
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
fy fan i helvete så kallt de va å köra ner till Laxå idag!!!! Huuuuu
 

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Örebro
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Hej !! Är det nån här som har depåstöd till övers å sälja elr låna ut över vintern :)
skulle vara najs ! mvh D
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Är ni ute och åker så håll utkik efter Nickes vinterbil. Volvo 745 GLT Röd ,Sänkt.
AWJ275 Stulen i Västhaga igår natt. Ring 0705531855 eller 0706463602 om ni ser den.
 

LaZoR

Newbie
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -03
Är också intresserad av depåstöd om någon har ett par som ligger och skräpar??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top