lundinrobin skrev:
2397495 Vad toppar en motard egentligen....Är ni nöjda med era köp av motarder och hur gamla var ni ungefär när skaffade en ??
Lite intresserad...nästa sommar är det stor hoj på schemat och det står mellan sporthoj och motard.
Måppe frågan nr#1 *suck*
Bland det första man lär sig när man sadlar en motard är att toppfarten inte är intressant, jag brukar svara "jag vet inte".. och det är ärligt, har aldrig toppat någon av mina motarder (men säkert varit nära) och kommer förmodligen aldrig göra det heller med flit. Det är inte kul att köra en motard i dom farterna, det kommer du nog inte fatta förrän du har provat själv.
Istället frågar man sig ständigt, hur kan jag ta den där kurvan fortast möjligt och hur mycket vågar jag ge på i utgången utan att sladda ner i diket.
Sen kommer en raksträcka.. boooooring.. transportsträcka.. då får man slanga för att inte dö av tristess.. tills nästa roliga kurva kommer. DET är kul, det är där spänningen ligger i att köra iallafall för mig.
Jag köpte min första motard precis innan jag tog kortet (21), en TT600R.. inte så värst spännande maskin men den var bra att börja med.
Har provat många olika hojar men inga ger samma spänning som en motard gör, sen lever du antagligen längre på en motard också och det är "billigt".
Jag är iaf väldigt nöjd med nuvarande 525:an och det var inget direkt fel på Xr heller förutom lite övervikt kanske.
Köp motard