Allsvenska hockeytråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Han började med att beklaga sig över första perioden o domaren, sen vägrade han typ svara på några andra frågor, hänvisade till att de tar allt sånt i andra forum än direkt till media, sen klagade han lite mer på domaren :D

Ja, Challe är ingen höjdare som tränare. Och det är jeffligt lätt att skylla ifrån sig på domarkåren för att man inte duger som coach. Vad ska DIF med powerplay till? DIF är bland dom sämre i serien i den spelformen, so what's the point med det? Kan ju lugnt säga att Challe inte är populär bland Djurgårdarna!:huvet:huvet

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja, Challe är ingen höjdare som tränare. Och det är jeffligt lätt att skylla ifrån sig på domarkåren för att man inte duger som coach. Vad ska DIF med powerplay till? DIF är bland dom sämre i serien i den spelformen, so what's the point med det? Kan ju lugnt säga att Challe inte är populär bland Djurgårdarna!:huvet:huvet

Kan tänka mig det.
Många djurgårdare som lämnade tidigt, märks att man slutat tro helt o hållet på laget.

Själv är jag så glad så glad :)
Tänka sig att vi ligger 10 pinnar över sträcket som det ser ut nu innan full omgång.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Kan tänka mig det.
Många djurgårdare som lämnade tidigt, märks att man slutat tro helt o hållet på laget.

Själv är jag så glad så glad :)
Tänka sig att vi ligger 10 pinnar över sträcket som det ser ut nu innan full omgång.

Det är svårt att tro på det här laget när dom underpresterar så grovt som dom gör, utan att allt för partisk så anser jag att det här laget borde fanimig ligga betydligt bättre i tabellen än vad dom gör. Det värsta är att DIF inte gör något, och NÄR dom väl gör något så gör dom precis tvärt emot vad dom borde göra, nämligen att Challe håller sig till att vara sportchef och kliva ur båset, istället för som nu, kliva av som sportchef och koncentrera sig på att stå i båset (här höll jag på att skriva coacha, men det är ju det han inte gör!) Innan man plockar bort Challe och gärna tar in en mental coach så kommer det inte att fungera!

Men jag förstår att du är glad!:)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är svårt att tro på det här laget när dom underpresterar så grovt som dom gör, utan att allt för partisk så anser jag att det här laget borde fanimig ligga betydligt bättre i tabellen än vad dom gör. Det värsta är att DIF inte gör något, och NÄR dom väl gör något så gör dom precis tvärt emot vad dom borde göra, nämligen att Challe håller sig till att vara sportchef och kliva ur båset, istället för som nu, kliva av som sportchef och koncentrera sig på att stå i båset (här höll jag på att skriva coacha, men det är ju det han inte gör!) Innan man plockar bort Challe och gärna tar in en mental coach så kommer det inte att fungera!

Men jag förstår att du är glad!:)

Ja det finns ju rätt så stora namn i laget o vid det här laget borde de spelat ihop sig.
Det är dags att röra om lite i grytan, att Challe står o är så förbannad i direktsänd TV är inte bra i ett sånt här läge.
Verkar nästan inte som det finns någon plan överhuvudtaget, DIF borde väl vara jävligt bra offensivt? Kolla slutet på senaste matchen, numerärt underläge men kan ändå gå på hårt o tillome göra mål.
Förvisso i ett läge där BIK backar hem o bevakar vinst men de borde ju kunna spela ett sånt spel utan problem i 5-5 redan från nedsläpp.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ja det finns ju rätt så stora namn i laget o vid det här laget borde de spelat ihop sig.
Det är dags att röra om lite i grytan, att Challe står o är så förbannad i direktsänd TV är inte bra i ett sånt här läge.
Verkar nästan inte som det finns någon plan överhuvudtaget, DIF borde väl vara jävligt bra offensivt? Kolla slutet på senaste matchen, numerärt underläge men kan ändå gå på hårt o tillome göra mål.
Förvisso i ett läge där BIK backar hem o bevakar vinst men de borde ju kunna spela ett sånt spel utan problem i 5-5 redan från nedsläpp.

Det är ju det som är som är problemet, att dom inte kan spela bra i 60 minuter. Lite tråkigt är det med tanke på att Challe var en riktig ledarfigur som spelare, men som tränare fungerar han inte!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Också slipper ni Challe...
Om posten som sportchef och tränare:
– Jag var naiv och trodde att jag skulle kunna hinna med båda saker, säger Challe Berglund.
– Det funkade inte. Jag har inte gjort nånting bra.

Lite självinsikt är nog bra.
Får vi se en Challe-effekt nu Pluggen? :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Också slipper ni Challe...
Om posten som sportchef och tränare:

Lite självinsikt är nog bra.
Får vi se en Challe-effekt nu Pluggen? :)

Jag hoppas det, men mest hade jag hoppats på någon utifrån. Sen tycker jag någonstans ändå att han har gjort ett bra jobb som sportchef.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vilken soppa.

Finns det nån tabell nånstans där lönerna för alla spelartrupper står?
Vore intressant o veta hur det ser ut.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Shit va hände Norman? :va

Hade velat vara säkrare på ett ryck för oss i nästa match men...
...ett nytänt Djurgårn' borta imorgon blir nog svåra att tampas med. :(

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Berglund hände.
VIK är grymma, matchen mot malmö ägde dem totalt enligt vad jag hört men fick inte in pucken, idag lossna de väl lite bättre.
Varken sett eller hört nåt från matchen annat än resultatet så jag vet inte hur det såg ut.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Berglund hände.
VIK är grymma, matchen mot malmö ägde dem totalt enligt vad jag hört men fick inte in pucken, idag lossna de väl lite bättre.
Varken sett eller hört nåt från matchen annat än resultatet så jag vet inte hur det såg ut.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Kunde dom inte haft kvar Challe hela säsongen. :huvet

Matchen är inte slut än, på gamalt hederligt Djurgårdsmanér så sumpar DIF sista perioden och torskar med 4-5, trust me! Dock så verkar Leksingarna griniga!

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Tror fan att vi e griniga när vi ligger under med 4-0.
Vi e inte så vana vid de iår... ;)

Dessutom var det bara på gamle Challes tid ni sumpa 4 i andra. :(

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Tror fan att vi e griniga när vi ligger under med 4-0.
Vi e inte så vana vid de iår... ;)

Dessutom var det bara på gamle Challes tid ni sumpa 4 i andra. :(

Helt rätt, det SKA fan vara grinigt när man ligger under!:fakta

Ädit: 4-1 29 sekunder in i tredje...:huvet

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...