Allsvenska hockeytråden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Solem skiner, fåglarna kvittrar och Leksand är i Elitserien.
Vilken morgon! :2cool

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Solem skiner, fåglarna kvittrar och Leksand är i Elitserien.
Vilken morgon! :2cool

Ja, när jag vaknade i morse var jag tvungen att verkligen försäkra mig om att jag inte hade vaknat i Bizarro World, för allt kändes så tvärtom från det jag varit van med under allt för lång tid...
bizarro.jpg

Last edited:

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Grattis Leksand och Örebro. Ni var lätt värda det. Grattis oss i Malmö för att vi ska få riktiga derbyn nästa säsong :) Huka er Rögle!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Grattis Leksand och Örebro. Ni var lätt värda det. Grattis oss i Malmö för att vi ska få riktiga derbyn nästa säsong :) Huka er Rögle!

Jag har inte tänkt på det, bara varit fokuserad på ES.
Det blir en ruggigt bra Allsvenska nästa år också.
Malmö, Rögle, Timrå, BIK, Mora, DIF, VIK, SSK kanske Björklöven.
Blir nog fan å hålla koll på den här tråden nästa år också. :)

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Ja det vore fel att påstå att AS inte håller rätt hög klass helt klart.

Bara två matcher kvar nu sen kan vi leksingar blåsa liv i Elitserietråden som förövrigt verkar ha självdött?

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag håller med om att det är delade känslor att lämna AS, viasats tvproduktion är så underhållande,genomtänkt och bara bra rakt igenom, elitserien med sitt c-more har varit tråkig. Men nu är leksand där, och det kommer att skaka om ordentligt. Istället för 3000 åskådare per match kommer där vara 6000 och det gör nog enorm skillnad.
Sen ska man inte glömma att det skiljer typ 35miljoner för ett AS kontrakt och ett ES kontrakt. Vilket är enormt behövligt för klubben.

Hursomhaver, sjukt kul för våra blåvita. Jag satt i sommarstugan med pissdålig täckning och försökte köra uppdatering på everysport för att hålla koll på matchen, i pauserna ringde brorsan med videochat och vinklade mot tvn och visade målen, pixlat och laggigt som tusan, men vad gör man inte för att hålla sig up to date :D

Last edited:

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Ja det är ju tur att MoDo var så snälla att tillgodose Leksand med spelare så dom får vara med å leka med de stora grabbarna:);-)

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Ja det är ju tur att MoDo var så snälla att tillgodose Leksand med spelare så dom får vara med å leka med de stora grabbarna:);-)

Halva leksand består av spelare som andra lag har ratat.
Den andra halvan är unga hemmaodlade spelare. Det är ju det som är så fantastiskt. :)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Ni ska fan ha cred för att ni ratar Oscar.
Han har varit helt fenomenal i kvalet! :tummenupp

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Shit! :(
Dessutom hade pålisen lappat varendabil i Leksand.
700 pix. :mad:
Ska fan köra för fort i sommar tills jag fått igen vartenda öre.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

Men du tror inte att det blir DYRARE då om bängen tar dig?:va Har in snuten bättre för sig än att lappa bilar förresten?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Men du tror inte att det blir DYRARE då om bängen tar dig?:va

Tar dom mig får jag ju fortsätta köra för fort tills jag fått igen dom pengarna också! :hihi

Har in snuten bättre för sig än att lappa bilar förresten?

Jo. man kan ju tycka det.
Men det finns väl inte tillräckligt många LiVsfArLigA!!1!1 mc's ute på vägarna ännu.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

Trist!
Stod på leksands hemsida att dom skulle ha skärpt parkeringsövervakning.
Det var ju inte mycket till match, men stämningen verkade vara riktigt god i hallen iaf?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag parkade längre bort, bortanför arenan...ramlade in 15 minuter innan match, inga probs att få plats. :)

Trots att både jag, frugan och svärfar stod i klacken i hErjade så visade krigarna sådär vilja, om man bortser från en skrälldus precis ruggiga målchanser som brändes i parti och minut.

Och allvarligt. Erik Hanses. Låna ut honom till någon klubb där han får bygga upp sitt självförtroende igen. Billiga mål båda två, han blev utklassad av en division-1-målis som premiärade i allsvenskan.

Södertälje på fredag då, får hoppas de vaknat till lite från baksmällan efter helgen.

Edit - grym stämning och i stort sett fullsatt, var 400 kort på fullt vill jag minnas.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag parkade längre bort, bortanför arenan...ramlade in 15 minuter innan match, inga probs att få plats. :)

Trots att både jag, frugan och svärfar stod i klacken i hErjade så visade krigarna sådär vilja, om man bortser från en skrälldus precis ruggiga målchanser som brändes i parti och minut.

Och allvarligt. Erik Hanses. Låna ut honom till någon klubb där han får bygga upp sitt självförtroende igen. Billiga mål båda två, han blev utklassad av en division-1-målis som premiärade i allsvenskan.

Södertälje på fredag då, får hoppas de vaknat till lite från baksmällan efter helgen.

Edit - grym stämning och i stort sett fullsatt, var 400 kort på fullt vill jag minnas.

Jag håller med tyvärr, har hoppats på hanses hela säsongen men det har varit mellanmjölk. Han hart varit helt bedrövlig och självförtroendet finns inte där. Jag vill så gärna han ska vara så bra som han har varit, så jag tror(och hoppas) på han som en 2a målis i ES och kanske successivt få byggas upp igen, men nu e han kass :(

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fy fan, lite av dagdrömmandet man gått o tänkt lite på sen säsongen tog slut börjar nästan målas upp som lite verklighet :D
Blev klart idag att Freddan Eriksson inte förlänger med Frölunda, likaså är det klart sen tidigare att Daggen inte blir kvar i Växjö, det är två spelare man gått o drömt lite att de kanske kan tänka sig att flytta hemåt för en säsong eller två nångång framöver, nu står de ju plötsligt båda två utan kontrakt o det kan bli verklighet.
Sen bestämmer sig Berglund att de kunde ju va kul att lira lite med Bofors ;)
Sen drog BAE in en stororder på nästan 400 millar idag, tänk om de kanske tycker att vi nog ska fortsätta hålla kvar i dedär Bofors:et i BIK Karlskoga lite extra hårt o pytsar in nån mille :p

Va fint de skulle kunna bli :rolleyes:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jaha, nu har tappet börjat då...:( Erik Gustafsson och Alexander Wennberg till fullunda, Pontus Åberg till fbk... Åberg och Wennberg kommer att bli kännbart! :( FY FAAAN!

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Grattis Örebro till kvalserievinsten.
Det kunde man inte tro i november.

Björklöven och Karlskrona till Allsvenskan.

Blir en bra tråd här nästa år också! :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...