Långa farbron
Yster tokfrans
TinaTjejen skrev:hyvla tuttarna?
Vad menas med det?
Har iofs bara sett sådan på bild men..gissar på att hon menar att ligga ner på tanken.
TinaTjejen skrev:hyvla tuttarna?
Vad menas med det?
Har du bara sett tutte på bild? eller hyvlad tutte?Långa farbron skrev:Har iofs bara sett sådan på bild men..gissar på att hon menar att ligga ner på tanken.
TinaTjejen skrev:Har du bara sett tutte på bild? eller hyvlad tutte?
aldrig hört "hyvla tuttarna" förut, de va rätt långsökt tycker jag
TinaTjejen skrev:Har du bara sett tutte på bild? eller hyvlad tutte?
aldrig hört "hyvla tuttarna" förut, de va rätt långsökt tycker jag
RedBaron skrev:Vill du verkligen veta det ?
Skrapa cylindrarna vid nedlägg
Fist Woman skrev:Men... varför fortsätter folk att köpa Ducati?
Dessa hojar är överreklamerad skit!!
Rutten kvalitet, låg effekt, korta register, dyra att äga och bortsett från Mike Hailwoods racer dessutom fula!
Jag anar en komplott.. som jag tror att vägverket ligger bakom.
Om statsmakten lyckas övertyga oss om att köpa Ducati så kommer garanterat färre att dö i trafiken!
För det första är hojarna så jävla trötta att vi kommer att tröttna, för det andra så är de så jävla otillförlitliga att mycket få verkligen fungerar, se bara på Ducatiklubbens träffar, de flesta åker bil! (självklart inte de bilmärken man skulle kunna tro; Ferrari och Alfa; nänä honda och toyota åker de)
Jag knäpper händerna och tackar GUD för Honda VTR 1000 SP-1-2 och Suzuki TL 1000R.
QUOTE]
Jisses...hur står det till med objektiviteten, eller är du en provocerande trådstartare bara för att dra igång en debatt?
Intressant vore att veta när du besökte en av SDK´s banträffar senast?
Du verkar så insatt att du känner till mycket om hur det går till?
Om någon åker Honda eller Toyota är det förmodligen för att andrahandsvärdet är lika bra för japanska bilar som det är för japanska motorcyklar, dåligt...
Om stadsmakten fick alla att köra Ducce skulle nog färre dö, mest beroende på den överlägsna väghållningen.
Du har givetvis rätt i allt du skriver och jag håller med dig...håll dig till Honda och Suzuki.
Om du nu har hittat rätt med en japs som har ett stort bruksvärde för dig men ett andrahandsvärde som sjunker som Titanic, så förstår jag inte varför du orkar dra igång detta?
Låt oss som tycker att Ducati är tillräckligt bra för att vara värda att ägas göra det, vi tar allt såväl fördelar som nackdelar, något som du kanske skulle prova själva, att se båda sidor av ett mynt?
En till som vetDucster900 skrev:Cylindrar är som bröst...
Långa farbron skrev:Tuttar.
Jo, men då har Fist-women och resonemanget något gemensant.
Fist Woman skrev:Låna farbrorn verkar ju trevligt...
Har gått igenom den offentliga information som finns om honom här och det verkar onekligen vara en hyvens kille.
Men... vad har KTM för fabriksfärger, och vad har vägverket?
För mig är det upenbart vägverket och KTM kommer snart att offentliggöra sitt samarbete, de kommer även att avslöja att KTM är uppköpt av Ducati.
Glöm inte var ni såg det först.
Det är FW mot vägverket!!
Fist Woman skrev:Jag är förvisso dum i huvudet, men det diskvalificerar mig inte i detta forum...
Okej...Långa farbron skrev:KTM är inte kvalitet,så är det bara inte, därför man köper en heller.
Skillnaden mellan KTM och vägverket är att man kan välja färg på sin KTM.
Tack för övrigt.
Du har inte fuderat på att gå tillbaka till den gamla medicineringen ?Fist Woman skrev:Okej...
men det var en spöklik tanke iaf..
Är förövrigt granne med en riktig greve han har bock-skägg, har du det oxå? Han jobbar på vägverket...
Fist Woman skrev:Okej...
men det var en spöklik tanke iaf..
Är förövrigt granne med en riktig greve han har bock-skägg, har du det oxå? Han jobbar på vägverket...
Nja, jag vill ju inte vara petig, men jag avsåg att skrapa ventilkåporna på BMW:s tvåventilade boxertwinnar. Att skrapa cylindrarna förefaller som ett "mission" för någon galnare än jag.TinaTjejen skrev:aha!
Det var ju ÄNDÅ mer långsökt!
Var inte petig, jag menade ventilkåporna...Fist Woman skrev:Nja, jag vill ju inte vara petig, men jag avsåg att skrapa ventilkåporna på BMW:s tvåventilade boxertwinnar. Att skrapa cylindrarna förefaller som ett "mission" för någon galnare än jag.
Jag vill emellertid upplysa om att det ser lätt ut vid åsyn av ovan nämda motorcykeltyp, jag uppmanar de som tycker det till att prova, det är inte så lätt som det ser ut. Med tanke att ni som härjar här utgör sveriges bästa motorcyklister så är det nog inte svårare än att doppa fötterna i Mullsjön.
fula är dom iaf inteFist Woman skrev:Jag har haft många motorcyklar, av varierande märken, jag har till och med ägt en BMW! Måste medge att det var skoj att hyvla tuttarna även om det var avsevärt svårare än vad den schablonmässiga bilden av det gav sken av. Några av de MotoGuzzi jag har haft har varit tillförlitliga och bra motorcyklar. Harleys anser jag vara bättre än dess rykte, roligt när fotpinnsgumina snurrar när de tar i .
Högvis med japanska maskiner har passerat garageporten och det är väl bara att lyfta på hatten, från och med GSXR 750 1985 finns inte bättre motorcyklar.
Men... varför fortsätter folk att köpa Ducati?
Dessa hojar är överreklamerad skit!!
Rutten kvalitet, låg effekt, korta register, dyra att äga och bortsett från Mike Hailwoods racer dessutom fula!
Jag anar en komplott.. som jag tror att vägverket ligger bakom.
Om statsmakten lyckas övertyga oss om att köpa Ducati så kommer garanterat färre att dö i trafiken!
För det första är hojarna så jävla trötta att vi kommer att tröttna, för det andra så är de så jävla otillförlitliga att mycket få verkligen fungerar, se bara på Ducatiklubbens träffar, de flesta åker bil! (självklart inte de bilmärken man skulle kunna tro; Ferrari och Alfa; nänä honda och toyota åker de) För vägverket ligger bakom det oxå!! Genom att skicka ut information om förträfflighet hos skitbilar som Mazda 323 och Toyota avensis och dissa bra bilar som BMW M3 och Subaru Impreza WRX.
För det tredje så är varenda motorcyklist, uppskrämd med propaganda om hur otroligt svårt det är att schimsa ett par desmoventiler, (och som lök på laxen så har någon finurlig italiensk programmerare, fena på CAN-kommunikation, prånglat in en serviceidikator som ständigt lyser med en blocknyckel!) gjort att ingen törs meka själv och hojen får stå oanvänd.
Jag knäpper händerna och tackar GUD för Honda VTR 1000 SP-1-2 och Suzuki TL 1000R.
osså den där jävla slangen, vägverket.... återkommer om det.
Nu är jag på hugget!
RedBaron skrev:Var inte petig, jag menade ventilkåporna...
Jag såg förra året en snutt från Boxer Cup där Mamola (?) lyckades dra en "Tutte" i backen. Gnistrade fint innan han gled ut i bollhavet...
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |