WEST
Gudomlig sporthojare
Om någon hittar några färska däcktester så lägg gärna upp länk eller tips var man kan se testerna.
Tack på förhand.
Tack på förhand.
DjulöDäck Rekomenderas!
Jag har en liten fråga ang mc däck. Jag köpte ett nytt däck sen tog jag ut hojen och körde ca 4 mil kom hem parkerade. När jag kom ut dagen efter så var däcket platt. Det visade sig att jag hade kört på något och fått pyspunka pga att jag hade kört på något skit.
Nu till frågan, finns det något som jag kan göra för att rädda däcket eller är det bara att slänga? Jag vet att man brukar laga bildäck men hur gör man med ett mc däck? Kan man använda sig av en innerslang kanske?
Känner inte att det är värt att köra på däcket om det inte bra och säker lösning på Punkan.
Ingen som har någon koll på det?
Jag tror att om du lagar det så blir det inte godkänt församma hastighet som tidigare men jag är inte helt säker
Lånar tråden.
Har en gammal gsx750f fr 1990. Enligt boken ska det vara 150/70/17 resp 110/80/17 monterade. Jag hittade inga däck med de dimensionerna som jag ville ha så jag lade på 150/60/17 resp 120/70/17. Enligt varvräknaren motsvarade detta en neddreving på en kugg fram. Men det mest positiva är att hojjen svänger väldigt mkt lättare och går mkt stabilare genom kurvor nu. Den är ff stabil i hög fart rakt fram.
Synpunkter mottages gärna då jag är lite osäker på om jag ett bra däckval. Det känns i alla fall kanon. Däcken är Michelin Pilot Power.
Ett bra val om jag skulle säga,, ett däcktest jag kollade visade att detta däck hade goda egenskaper i regn och på torrt tycker jag att det funkar bra. Jag kör en del på bana plus de mil jag kör på vägar, Räcker inte en hel sommar åt mig men det beror väl gashandens rörelser.
Låter ju bra.
Men frågan var nog mest om den ändrade storleken kan få några neg konsekvenser.
Efter gårdagens provkörning blev jag lite fundersam. Vissa av hojarna jag testade svängde nästan själva. De lutar in i kurvan, och sen är det precis som på räls. Jag upplever det som att min hoj inte har samma "vilja" att läggas ner i kurvan, och att vara under nedlägg. Självklart måste chassikonstruktionen vara den stora faktorn, men kan inte mina däck vara "skyldiga" till det beteendet också ? Jag kör Dunlop Roadsmart nu. Finns det några andra sport-touring däck som skulle ändra hojens karaktär märkbart, eller är jag ute å cyklar ?
Har konstaterat att jag måste byta både fram- och bakdäck på "bandagsfälgarna".
Vilka däck rekomenderas, till GSX-R 1000, för trafiksäkerhetsutbildningskörningar?
vad betyder det ? jag håller mig nog till Dunlop efter att ha läst det där
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |