Allt om X-box

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Nu MÅSTE jag ha en x-box med chip och hela skiten. Vad ska man tänka på när man köper? Vilket chip ska man ha för att allt ska funka bäst?

Vill köra all världens emulatorer på den (iallafall NES emulator...), vill kunna köra div-x filmer och allt sådant.

Vad ska man ha för chip? Var köper man skiten bäst/billigast? Byter man chip själv? Var hittar man nya bios etc?..

Berätta ALLT för mig!

- Johan

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
mr_rockster skrev:
Tjenare!

Nu MÅSTE jag ha en x-box med chip och hela skiten. Vad ska man tänka på när man köper? Vilket chip ska man ha för att allt ska funka bäst?

Vill köra all världens emulatorer på den (iallafall NES emulator...), vill kunna köra div-x filmer och allt sådant.

Vad ska man ha för chip? Var köper man skiten bäst/billigast? Byter man chip själv? Var hittar man nya bios etc?..

Berätta ALLT för mig!

- Johan

ALLT jag kan o vet är att du faktiskt finns lite info om detta hos vissa som säljer via Blocket.se... Prova där... ( har du säkert redan gjort )

Annars kan du väl prova här
http://www.console.se/objects.asp?console=xbox

:banana

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05
Hej!
Gå in på www.psxcare.com. Därefter gå in på deras support- och diskussionsforum, och läs allt om XBOX du orkar ta in! De chippar även kryssboxar, och säljer tillbehör.
Mycket bra företag!!! :banana

EDIT: var lite seg...

Matte_M

Gillar inte kyla
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
DRZ400SM & Typhoon 172
mr_rockster skrev:
Tjenare!

Berätta ALLT för mig!

- Johan

Om du vill spela alla spel, spela mp3, kolla film osv kan du köra med ett
X-ecutor 2 Lite el Pro (lite dyrare).

Jag har ett sånt i min, och det funkar kanon.
Enklast att köpa färdigchippat på blocket. Köpte min för 2500:- med chip och switch så man kan växla till original (om man vill köra Xbox Live).
Sen behöver du en större hårddisk i krysslådan, har du bara lite datakunskap så kan du stoppa i den själv. Sen är det bara att pumpa den med spel och grejer.

Det finns en butik i sthlm som fixar allt detta om man inte vill göra det själv, www.psxcare.com. Kostar lite mer, men du får garanti på prylarna.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Matte_M skrev:
Om du vill spela alla spel, spela mp3, kolla film osv kan du köra med ett
X-ecutor 2 Lite el Pro (lite dyrare).

Jag har ett sånt i min, och det funkar kanon.
Enklast att köpa färdigchippat på blocket. Köpte min för 2500:- med chip och switch så man kan växla till original (om man vill köra Xbox Live).
Sen behöver du en större hårddisk i krysslådan, har du bara lite datakunskap så kan du stoppa i den själv. Sen är det bara att pumpa den med spel och grejer.

Det finns en butik i sthlm som fixar allt detta om man inte vill göra det själv, www.psxcare.com. Kostar lite mer, men du får garanti på prylarna.
Okej! Så det e X-ecutor som gäller alltså =).. perfa! =)

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jag kör med Alladin Advance chip.
Suger det eller? :confused:

Det va varjefall vad butiken rekommenderade :huvet

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Köp en som du kan uppgradera/flasha bara så är det lungt.

Då kan du alltid vara säker på att det är det nyaste eller att du åtmonstonde kan få det nyaste.

Löd in det själv om du anser dig klara det, det är lite pilligt men har du lött elektronik förut så är det inga problem. Finns chip som du inte behöver löda men dom har en tendens att klappa/lossna :/.

Matte_M

Gillar inte kyla
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
DRZ400SM & Typhoon 172
Lartes skrev:

Funkar säkert det med.. :tummenupp
Men X-ecuter är ju klart vanligast, och jag har hittills inte haft något problem med nåt som inte fungerar på min krysslåda...

PS ATV Quad Power Racing 2 är asball... :yoparty

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hör med www.dvdirect.net de är kanon trevliga och seriösa (bra priser har de också) Där har de en Xpander som gör att man kan sätta inte 3 st hårddiskar. :D 900GB spel att stoppa in! :tummenupp

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Spelar nog ingen större roll vilket chip du köper om du inte tänkt mickla med linux eller egna hempulade grejor. Själv har jag ett Chameleon som har funkat klockrent.. men det går nog precis lika bra med vilket som av de nyare. Det är ju sen själva BIOS som du läser in chippet som styr vad som händer vis boot.. och på alla de senaste kan du ju flasha in den bios du känner för. Fn kör jag med Xecutor 2 4788(?) i min..

Massa info om chip och bios m.m. hittar du på: www.xbox-scene.com

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Alladin Advance är ett budget chipp men det funkar nästan som alla andra så du har inget att oroa dig över........

Tyvärr så har inte jag lödigt något Alladin Advance ännu utan själv löder jag in
Xecuter 2.3 Lite eller Pro modellen....I maskiner som jag fixar till vänner.

Lartes skrev:

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...