ALLT vart fel

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
hur jäkla ofta händer följande?
Rc'n låser sig i stängt läge, skrapar upp kolven och trycker ihop kolvringarna. Sedan skrapar kolven resten av cylindern på insidan och ser mest knöglig ut i överkant. :huvet :huvet

Saken är den att hojen har varit så här ända sedan jag köpte den i mars av nathalie här på forumet men jag trodde helt enkelt att den var strypt. Nu till hösten kollade jag igenom röret och insuget men hittade inga brickor men jag ville inte plocka med hojen när så lite återstod av säsongen.

Blev inte många mil i sommar eftersom även växeldreven 1'an till 2'an var praktiskt taget slut (gick inte att växla om man varvade över 6000rpm).

Ville bara skriva av mig lite... Alla nya delar är beställda och jag kommer hamna på 9639 + arbete men AAAAAAAAAAARGH!!!! :4skrika :huvet :huvet

KÖP ALDRIG EN HOJ UTAN ATT HA PROVKÖRT DEN! (det låg snö ute när jag köpte den och jag var så jäkla godtrogen när de sa att "javisst går den finfint")

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
lider med dej.. min har också pajat 1 vecka efter jag köpte den :näsblod
men eller hur va gott de är att få bytat dom där gammla delarna :huvet :3freak :4skrika

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
Magz skrev:
hur jäkla ofta händer följande?
Rc'n låser sig i stängt läge, skrapar upp kolven och trycker ihop kolvringarna. Sedan skrapar kolven resten av cylindern på insidan och ser mest knöglig ut i överkant. :huvet :huvet

Oavsett om om Rc´n fungerar eller inte, så ska inte nått kunna komma åt kolv och ringar inne i cyllen. Du får nog försöka hitta något annat som orsak till att kolven pajat!!!! Kolla med Racingkonsult KB i Stockholm, han brukar ha massa tips vid sånna här ras.

Solid snake

Guest
Varför det? Den är köpt privat, säljaren behöver inte bry sig ett skit och ska ännu mindre klandras för felen, det ska vara kollat innan man köper.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Surt. min paja också en vecka efter jag köpt den men de va ju inte tidigare ägares fel.

Är inte en ny motor billigare?

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
ja det är sant jag vet inte hur rc-portarna skulle kunna ta i men det är så det ser ut. De har sotat igen och antagligen kommit åt kolven/kolvringarna och så har det börjat på det viset.

Tyvärr inga bilder, kameran är pajj :död Får se om jag kan låna av någon och ta några bilder innan delarna kommer. Hoppas få sakerna någon gång nästa vecka.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Magz skrev:
ja det är sant jag vet inte hur rc-portarna skulle kunna ta i men det är så det ser ut. De har sotat igen och antagligen kommit åt kolven/kolvringarna och så har det börjat på det viset.

Tyvärr inga bilder, kameran är pajj :död Får se om jag kan låna av någon och ta några bilder innan delarna kommer. Hoppas få sakerna någon gång nästa vecka.
tar kolvringarna i nåt så flyger de all världens väg. Förvånad att du ens kunnat köra hojen!. fråga NSR_martin jag har för mig att han köpte ny port till sin NSR och det var INTE så dyrt som du säger. + cylle och kolv. aldrig att de gick upp till 9k

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
philsson skrev:
tar kolvringarna i nåt så flyger de all världens väg. Förvånad att du ens kunnat köra hojen!. fråga NSR_martin jag har för mig att han köpte ny port till sin NSR och det var INTE så dyrt som du säger. + cylle och kolv. aldrig att de gick upp till 9k

oj jäklar skrev fel, alla delar hamnade på 6639. Det blir väl ett vinteprojekt. Det är ju inte precis som om jag har lite tid :näsblod

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
coolrob skrev:
shiiit va seegt :huvet

men men jag har det inte lätt heller jag har ingen hoj alls :död
det är kul att inte ha hoj. Skitkul att leta faktiskt. När man köpt så ångrar man sig efter ett tag över köpet.. :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
det är kul att inte ha hoj. Skitkul att leta faktiskt. När man köpt så ångrar man sig efter ett tag över köpet.. :D

Japp ja hitta en nsr nya modelen för 500 mindre, den såg fräsh ut i alla fall.
Men nu har crmen kostat för mkt för att säljas.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
prulle skrev:
Japp ja hitta en nsr nya modelen för 500 mindre, den såg fräsh ut i alla fall.
Men nu har crmen kostat för mkt för att säljas.
och så inser du snart att den är värd för mycket för att liggas ute med :gnissla

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!