Absolut, annars blev det inte många goda skratt här i livetWar-psycho skrev:Måste ju bjuda lite på sig själv ibland.![]()
Absolut, annars blev det inte många goda skratt här i livetWar-psycho skrev:Måste ju bjuda lite på sig själv ibland.![]()
Flamma77 skrev:Här finns mycket:
http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=18754&PreView=
Bla om vuxna med "ADHD"
"De problem som många vuxna med adhd beskriver är en känsla av otålighet, rastlöshet och vantrivsel när inget spännande händer. Man kan ha svårt att vara uppmärksam när man ska lyssna på andra och svårt att behärska sina känslor. Många beskriver att de fortfarande har en benägenhet att handla för fort utan att hinna tänka efter ordentligt.
Precis som barn, kan vuxna med adhd ha problem med att organisera arbetet, studierna eller vardagssysslorna hemma. Man kan ha svårt att tåla vardagsstress och man känner sig lätt utarbetad. På jobbet kan det vara svårt att klara av många arbetsuppgifter samtidigt.
För de flesta vuxna med adhd handlar problemen framför allt om svårigheterna med koncentration och uppmärksamhet och mindre om överaktivitet. Vuxna med adhd är oftare passiva. Man kan ha svårt för att komma igång och bli klar med en uppgift. I stället skjuter man upp det som borde göras."
Bla om vuxna med "ADHD"
"De problem som många vuxna med adhd beskriver är en känsla av otålighet, rastlöshet och vantrivsel när inget spännande händer. Man kan ha svårt att vara uppmärksam när man ska lyssna på andra och svårt att behärska sina känslor. Många beskriver att de fortfarande har en benägenhet att handla för fort utan att hinna tänka efter ordentligt.
Precis som barn, kan vuxna med adhd ha problem med att organisera arbetet, studierna eller vardagssysslorna hemma. Man kan ha svårt att tåla vardagsstress och man känner sig lätt utarbetad. På jobbet kan det vara svårt att klara av många arbetsuppgifter samtidigt.
För de flesta vuxna med adhd handlar problemen framför allt om svårigheterna med koncentration och uppmärksamhet och mindre om överaktivitet. Vuxna med adhd är oftare passiva. Man kan ha svårt för att komma igång och bli klar med en uppgift. I stället skjuter man upp det som borde göras."
Exakt... undrar hur många av Sveriges befolkning det där stämmer in påXyron skrev:Hmm....![]()
newstead skrev:Exakt... undrar hur många av Sveriges befolkning det där stämmer in på![]()
Den som uppfann ADHD har säkert nåt "botemedel" i byrålådan som denne tänker tjäna grova på!![]()
newstead skrev:Exakt... undrar hur många av Sveriges befolkning det där stämmer in på![]()
Den som uppfann ADHD har säkert nåt "botemedel" i byrålådan som denne tänker tjäna grova på!![]()
Dr.Bike skrev:Det stämmer ju på MINST 50% av mänskligheten
Alkohol brukar hjälpa i lagoma doser.
I know. Jag körde bara lite standardiserad SH-ironi över en sjukdom som inte fanns när jag var liten men som nu tillsammans med andra bokstavskombinationer diagnostiseras kors och tvärs på (i mina ögon) helt normala ungar...Flamma77 skrev:Rätt många... men det är fler saker än det jag saxade ut som gäller vuxna....
newstead skrev:I know. Jag körde bara lite standardiserad SH-ironi över en sjukdom som inte fanns när jag var liten men som nu tillsammans med andra bokstavskombinationer diagnostiseras kors och tvärs på (i mina ögon) helt normala ungar...
Joho, normal finns... jag är normal... allt på sh är normaltFlamma77 skrev:Det är sant...![]()
Men vadå normal... normal finns inte...![]()
![]()
Bla om vuxna med "ADHD"
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |