Allvarlig MC-olycka i Alingsås

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Någon som vet/hört något om detta? Simmenäs ca 1km utanför stan. Har bara hört det på polis-scanner. Skedde för ca 1 timme sedan. Mc körde in i sidan på en bil i hög fart. Stället där jag uppfattade som att det hänt är en lång raka uppför en backe som slutar i ett krön som viker av åt höger. Ingen sikt alls och precis i krönet så är det en väg in till höger, och strax efter en rastplats till vänster vid Fjällsjön. Lurig väg och det är bara 70 men man inbjuds till betydligt högre farter.

Så om ni har hört något säg till.. har inte fått tag på alla man känner ännu som kör hoj :(

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Bra att du är ok :tummenupp

Föraren har avlidit. Bara en liten notis på SVT Text sid 128. Står inget om ålder eller kön.

Tokan

Har blivit omvänd =)
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
HARLEY-DAVIDSON XL883N
Usch vad tragiskt!!
Mina tankar går till familj och vänner!!
R.I.P

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Men skräp. Är det den där lilla sjön med en parkering alldeles bredvid vägen, men ny beläggning på vägen? Inbjudande högfartskurva?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
t-rex skrev:
Men skräp. Är det den där lilla sjön med en parkering alldeles bredvid vägen, men ny beläggning på vägen? Inbjudande högfartskurva?
som jag uppfattade det ja... men jag är inte helt säker. kan vara längre bort oxå. många partier på den lilla sträckan ut till brobacka-korset (vänster gbg, höger sollebrunn) inbjuder till snabb fart, även genom kurvorna. men bakom nästan varje kurva så är det utfarter. lurigt.

R.I.P till föraren i alla fall...

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Hmmmm hade inte min hoj pajat igår så hade jag tänkt och åka den vägen idag...
Suck..

En död vid mc-olycka

En person avled vid en motorcykelolycka utanför Alingsås på lördagseftermiddagen.
Motorcykeln kolliderade med en personbil på länsväg 180 i höjd med Vikaryd utanför Alingsås strax före klockan 15 på eftermiddagen. Den manlige mc-föraren avled, enligt polisen i Alingsås. Olyckan inträffade i en korsning. De två kvinnorna som färdades i bilen fördes chockade till sjukhus.
GP.se

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Kör den vägen varje dag till jobbet, ny och fin asfalt där, trevliga kurvor men halvdålig sikt bitvis. Det går att köra fort där om man kan vägen.

Hoppas inte det var något man kände.

/F

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
hade planer på att köra där i morgon =( har övningskört en del med tjejen i dom områderna men det har inte blivit av att jag åkt hoj där ännu känns inte lika kul att köra där nu.

Vila i frid!

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
www.polisen.se skrev:
På länsväg 180 vid avtagsväg mot Vikaryd är det en manlig mc-förare född 1953 hemmahörande i Kungsbacka som omkommer i samband med kollision med personbil. Personbilen med mor och dotter svänger ut på länsvägen från en mindre grusväg där sikten är dålig. MC-föraren får syn på bilen för sent och lägger ner cykeln på vägen, men åker in i bilen och avlider på plats. Mor och dotter körs chockskadade till Alingsås sjukhus.

tragiskt. detta är på ett av de kurviaste partierna med jättedålig sikt. berg och skog precis bredvid vägen där det svänger mycket. alltså dålig sikt...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
CJ900RR skrev:
tragiskt. detta är på ett av de kurviaste partierna med jättedålig sikt. berg och skog precis bredvid vägen där det svänger mycket. alltså dålig sikt...
Vet precis var det är, det är inte många meter man har att se där, skall man köra ut får man vara jävligt uppmärksam!

Hojföraren hade nog inte mycket tid på sig att reagera,

Mina tankar går till de anhöriga.

/Felix

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Alltid lika tråkigt.
Stackars anhöriga :(

Nyheter