Tjenare har lite funderingar, har en 450 som jag konverterat till en 525 dv.
bara bytt cyle, och kolv. Men jag tycker den känns lite trött, har tänkt att byta förgasaren till en 41mm fcr som cross modelerna har vet ej om det är att kasta pengarna i sjön?
Vet även att cdi boxen är annolunda på på 525an mot 450in, om det är någon mening att byta den? Det sitter ett acra hel system på nu.
Har även tänkt att slänga in en hotcam men vet inte om den blir för stöddig
i skogen. Man kör så mycket blandad körning så man vill ha så opptimal hoj som möjligt. Enduro, stubbåker, motard, is, men mest blire enduro och grus
väg
Någon som gjort samma mod med dessa funderingar eller lite förslag?
Är väldigt tacksam för svar.. ja just ja det är en -07 btw
Att den skulle vara slö lät konstigt??? Jag antar att den går bättre än 450??? och att allt är rätt inställt?
Om du vill ha större gasare så Portar jag dessa till valfri storlek från 39mm till 44mm.
Men det får du endast fördel av på högre varv typ 7000v o upp. Jag brukar rsätta i powerplate när man kör stora förgasare så dom inte tappar bottenvridet i skogen ...
Med plastportat förändras inte registret i botten, så portat rek om du inte vill byta kam.
Man kan även plana toppen lite så kompförhållandet höjs någon enhet och kammen rammlar bakåt. Då får du 2 flugor i en smäll . DVS bra bottendrag och bra toppdrag tack vare att kammen rammlar bakåt..
Tändpunkten kan du flytta fram lite för att få rappare botten/mellanreg . men OBS lyssna noga så den inte spikar!! 2grader går offta bra rakt av (förtänt)
eller om cdi boxen som sitter på nu(450 ecx). Om den skiljer sig mycket från 525exc cdi box, eller är det bara fix idéer som en annan har låst sig på? QUOTE]
Nej du skall inte byta mellan dem. Fanns en årsmodell där 525 hade högre varvstopp (2004 om minnet inte sviker) men de återkallades då ventilerna sade upp sig pga det höga varvet. Någon signifikant skillnad i tändkurva finns inte.
Med en exc motor skall du ändå ge fan i varvstoppet. Dels sliter det på grejerna viket är underordnat men framförallt så har du redan tappat effekt när du varvar så långt.....
Slö och slö visst finns är det mer drag än 450in, jag kör med 13-45 drevning
UOTE]
Det roligaste du kan hitta på är föjande....
Porta toppen ..Hellst med tumblingsprencipen för att inte tappa så mycket bottendrag. Alla Boost III special eller liknande. Jag brukar rek topplocksverkstan för jag har ofta för ont i skallen
I med hotcammen helt klart ,, För den blir råstark så det räcker med komphöjning och Plastportat, Jo komphöj är ju att föredra . (Högkompskolv minst 12-1.
Porta fuggen till minst 42mm och i samma veva trimma axpumpen (oringsmodd). Porta en förgasare till 42mm rakt av på helt org 525 kan i bästa fall ge 2 kusar på topp. Men man tappar även en aning under 5000v!!
Tappet under 5000v kan man eliminera med powerplate avdelare och lära sig gasa i 2 steg....
Luftburken öppnas maximalt... Och minst i med ett skumfilter mod lätt genomsläpp . Ännu bättre tygfilter liknade kn eller annat som går att mixtra dit...Kraftig modd av burk krävs då!! Ev bortagning av burk helt eller totalt slaktad... Klar effektivast.
Tja bara att ta bort något i godislistan eller slå till på allt så går det undan
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |