Alpinestar GP-plus

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Jag ska snart börja ta mc-lektioner och ska köpa egna handskar och hjälm.
Kikade lite på Alpinestar GP-plus handskar, såg att dom finns för 99 euro hos fc-moto. Vad tycker ni som har testat handskarna, är passformen bra, är dom bekväma osv.?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
har ett par själv och dom är sköna och bra dock så har jag hört att dom slits ut lätt! Har även kraschat i ett par och det funkade också...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tror de e de handskarna jag har, har absolut inget att klaga på va gäller mina, inget slitage eller nåt, men polarens gick sönder litegrann i en söm..

Men de e bara o köpa...

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Jag har kört med GP-plus i en säsong. De var rejält stela och näst intill obekväma de första dagarna, men sen blev de prima. Jag är helnöjd.

Sist men inte minst - se till att det sitter schweinigt tight när du provar dem. Då blir passformen perfekt efter en stund.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Bra handskar, åkt omkull flera ggr i det ena paret, bra skydd och sköna!

Jag kan inte påstå att jag tycker de slits lätt, mitt första par har gått 5000mil och några hasningar på marken, något liitet hål och någon trasig söm har jag fått laga.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Kör GP Pro, vet inte riktigt vad som skiljer mot dessa. Tycker kvallen verkar bra och dom är ruggigt sköna. tjöp!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tummen och lillfingret.

Skämt åsido, kanonhandskar.

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
Har ett par GP-Pro (fast jag skulle från börjat ha GP Plus) och upplever att de töjt sig lite grann och kan stundom kännas lite stora. Så håller med Maranello om att de bör sitta tajt, kan tänka mig att Plus kommer töja sig en del också.

För att gå lite of topic:
Har ingen erfarenhet av att köra med Gp Plus, däremot att beställa de från FC-Moto. Jag beställde ett par GP Plus förra sommaren, fick orderbekräftelse osv. Senare fick jag ett mail från UPS där de skrev hur mycket jag skulle betala (i Euro). Detta var 40€ mer än min orderbekräftelse, så jag ringde till FC-Moto och fick svaret att de hade gjort fel och skulle betala tillbaka 40€ till mitt konto (fick pengarna efter ca en vecka). När jag fick paketet så insåg jag varför priset var 40€ för mkt, de hade nämligen skickat GP Pro istället (vars pris var 40€ mer). Så som slutsats, fick handskar som kostade mer än vad jag hade beställt, plus mellanskillnaden återbetald av FC-Moto :tummenupp

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag har också kikat lite på GP-Plus och GP-Pro, men är det någon som har provat SP-1 och har någon kommentar kring dessa? Vad är skillnaden mellan dessa och handskarna i GP-serien?

Alpinestars SP-1 hos fc-moto.

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Tack för alla svar. Det blev ett par Alpinestar GP-pro handskar och en Arai Chaser Wraith. Hoppas dom kommer fram snabbt bara...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tack för alla svar. Det blev ett par Alpinestar GP-pro handskar och en Arai Chaser Wraith. Hoppas dom kommer fram snabbt bara...

en sån ? :D
james_lafazanos_01.jpg

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
har endast provat sp1 de var mer följsamma oc bekväma än gp-pro ej sydda fingrar. tror dock gp-pro vinner när man slitit in dem.

Ok, jag hade nämligen först tänkt köpa GP-Pro eller GP-Plus i 2006 års modell eftersom de låg rätt bra i pris på fc-moto, men när jag skulle beställa så fanns de inte i min storlek. Jag kanske kör på SP1 istället då! :tummenupp

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Ok, jag hade nämligen först tänkt köpa GP-Pro eller GP-Plus i 2006 års modell eftersom de låg rätt bra i pris på fc-moto, men när jag skulle beställa så fanns de inte i min storlek. Jag kanske kör på SP1 istället då! :tummenupp

Vilka storlekar fanns inte då du skulle beställa? Jag beställde small, hoppas dom finns i lager.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy