Alpinestar GP-plus

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Hur mycket töjer sig egentligen handskar och hur små ska de vara när de är nya?

Provade ett par GP idag och det var "lätt" att få på sig dem och de satt bra, kändes nästan som de var för stora, men när jag böjde på fingrarna så började det strama och gör ont kanske 2/3 till knyten hand.

Är det så att säga "bra" passform eller ska de vara ännu mindre eller kan de ha varit för små. Självklart så kan ju just modellen inte passa mina händer (då jag har skitstora labbar) men som sagt, de kändes bra i bredd och i passform, bara inte när jag började böja fingrarna.

Dock jävligt snygga handskar som känns riktigt gedigna.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hur mycket töjer sig egentligen handskar och hur små ska de vara när de är nya?

Provade ett par GP idag och det var "lätt" att få på sig dem och de satt bra, kändes nästan som de var för stora, men när jag böjde på fingrarna så började det strama och gör ont kanske 2/3 till knyten hand.

Är det så att säga "bra" passform eller ska de vara ännu mindre eller kan de ha varit för små. Självklart så kan ju just modellen inte passa mina händer (då jag har skitstora labbar) men som sagt, de kändes bra i bredd och i passform, bara inte när jag började böja fingrarna.

Dock jävligt snygga handskar som känns riktigt gedigna.

Jag har som sagt gp-plus, har medium/9 i storlek.
Inte träffat på jättemånga som har större händer än mig, mina va lite tajta i början när man böjde på fingrarna men nu sitter de perfekt..

Edit: låg en tumstock här breve så mätte upp 20 cm från början av handen vid handleden till långfingerspetsen, om det nu säger nånting överhuvudtaget.

Last edited:

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Jag har som sagt gp-plus, har medium/9 i storlek.
Inte träffat på jättemånga som har större händer än mig, mina va lite tajta i början när man böjde på fingrarna men nu sitter de perfekt..

Edit: låg en tumstock här breve så mätte upp 20 cm från början av handen vid handleden till långfingerspetsen, om det nu säger nånting överhuvudtaget.

och du får på dig storlek 9? hmmm
Blev tvungen att mäta jag också och fick 21 så tror att jag bör ha large. Det var även large jag provade idag.

Handskarna jag körde med förra säsongen är storlek 12 :näsblod och de var bra i storleken tills jag kört för mycket i regn och de började töja sig och blev till slut för stora. Så från 12 till 9? Jag är konfunderad.

Flesta verkar säga i sina kommentarer och reviews på nätet att gp pro och gp-tech alla är hårda och små i början och tar lite tid att köra in, men att de blir bra efter 6-7 dagars körning. Tror det får bli storlek 10/Large (eller kanske till och med 11?) som gäller för mig trots allt, men låtar åt GP-Tech hellre än GP Pro dock...

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
och du får på dig storlek 9? hmmm
Blev tvungen att mäta jag också och fick 21 så tror att jag bör ha large. Det var även large jag provade idag.

Handskarna jag körde med förra säsongen är storlek 12 :näsblod och de var bra i storleken tills jag kört för mycket i regn och de började töja sig och blev till slut för stora. Så från 12 till 9? Jag är konfunderad.

Flesta verkar säga i sina kommentarer och reviews på nätet att gp pro och gp-tech alla är hårda och små i början och tar lite tid att köra in, men att de blir bra efter 6-7 dagars körning. Tror det får bli storlek 10/Large (eller kanske till och med 11?) som gäller för mig trots allt, men låtar åt GP-Tech hellre än GP Pro dock...

Jepp inga problem me medium, tycker nog nästan du ska välja 10 för de töjer sig alltid, som du själv sa då lite regn så blev de förra för stora så på me lite vatten ifall 10or e för små så har du ett par som sitter som ett smäck sen =)..

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Vilka storlekar fanns inte då du skulle beställa? Jag beställde small, hoppas dom finns i lager.

Jag är ute efter storlek large, helst i svart.

Jag mätte också från handens början till långfingerspetsen och det blev ca 20 cm här, men när jag provade i butiken så kändes large hyffsat tight och ändå har jag ganska smala fingrar. Ska jag kanske ta medium iaf för att få det riktigt, riktigt, riktigt tight? Nu blev jag ju tveksam, igen. :va

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy