Alpinestars GP-plus...?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Har letat lämpligt skinnställ ett bra tag nu, och har nu eventuellt hittat det jag söker.
Hur pass bra är Alpinestars skinnställ kontra Arlen ness, Berik etc? Någon som har erfarenheter av dessa? Jag köpte en hel del Alpinestarskläder och utrustning när jag körde cross, men jag vet ingenting om dess skinnkläder.

Det ställ jag funderar på är GP-plus. Kan det vara någonting?

Bifogat

• Alpinestars GP-Plus.jpg
    Alpinestars GP-Plus.jpg
    83.4 KB · Visningar: 153

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag anser att A-star har bättre kvalitet än Berik/Arlen Ness.

Det var vad jag fick för uppfattning när jag var i branschen:rolleyes:

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Har kört med Alpinestars sen 2004. En vurpa (utan att glida på asfalt) där det höll utan några som helst synbara skador. Gled som sagt inget men rakt ner i backen och rulla runt lite i en åker.

Aldrig haft problem med dragkedjor eller sömmar som gått sönder så jag är kanonnöjd. Finns till bra pris i tyskland :tummenupp

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Jag anser att A-star har bättre kvalitet än Berik/Arlen Ness.

Det var vad jag fick för uppfattning när jag var i branschen:rolleyes:

Det låter ju inte så jävla dåligt. Tack för info!

Har kört med Alpinestars sen 2004. En vurpa (utan att glida på asfalt) där det höll utan några som helst synbara skador. Gled som sagt inget men rakt ner i backen och rulla runt lite i en åker.

Aldrig haft problem med dragkedjor eller sömmar som gått sönder så jag är kanonnöjd. Finns till bra pris i tyskland :tummenupp

Jo, jag hittade stället på FC-moto för 670 Eurosar. Eller du kanske känner till något ännu bättre pris? :)

Last edited:

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
gp plus

Testade att surfa på asfalt från 120-0 på ryggen med Alpinestars TLD-race för ett par år sedan, behövde inte ens reparera ngn söm på det.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Bästa skinnställ jag haft.

Vurpade i regn i slutet på långrakan på karlskoga då det går en bit över 200km/t och stället klarade sig utan hål eller att sömmar gick upp.

Blir ju inte alls samma friktion i regn, men är ändå imponerad hur väl det höll.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Jag har för mig att jag läst i en annan tråd att du var rätt så lång och smal.

Jag köpte ett A-star SG-1 (tvådelat) på mässan nu i strl 52 och det passar riktigt bra, är 193 ca 80kg. Har inte hunnit vurpa det än men med tanke på vilka bekymmer man kan ha som lång i skinnställsdjungeln så kan jag rekommendera dig att titta lite på det :tummenupp

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Muz 718cc
Alpinestar håller en bra kvalité enligt mig, Vurpade på bana med MX-1 i 110km och kanar på sida och rygg och varken sömmar eller skinn gick sönder mer än att det blev skrubbat.
Tänk på att de är mindre i storlekarna, Är 175 & 75kg och drar storlek 52 fast det kanske bara gäller helställ?

Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Jag har för mig att jag läst i en annan tråd att du var rätt så lång och smal.

Jag köpte ett A-star SG-1 (tvådelat) på mässan nu i strl 52 och det passar riktigt bra, är 193 ca 80kg. Har inte hunnit vurpa det än men med tanke på vilka bekymmer man kan ha som lång i skinnställsdjungeln så kan jag rekommendera dig att titta lite på det :tummenupp

Delikat minne du har.
Strl 52 och du är 193 cm? Är Alpinestars stora i storlekarna? Jag testade ett Arlene Ness strl 54, och det var på gränsen till för korta i ben och armar. I övrigt satt det bra på kroppen.

Kolla på http://www.alpinestars.com/. Tror det blir billigast direkt därifrån. Utan andra affärer som ska ha sina stålar imellan också.

Det verkar visst bara finnas 6 olika 2-delade skinnställ att välja mellan på hemsidan...

Last edited:

vulgopervot

kör så skiten ryker
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Såld
Delikat minne du har.
Strl 52 och du är 193 cm? Är Alpinestars stora i storlekarna? Jag testade ett Arlene Ness strl 54, och det var på gränsen till för korta i ben och armar. I övrigt satt det bra på kroppen.

Det verkar visst bara finnas 6 olika 2-delade skinnställ att välja mellan på hemsidan...
kolla ridersdiscount.com har bra priser på a.stars

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Delikat minne du har.

Jo de måste vara så ty jag hade ett Spike innan som var strl 56 och lite kort här och där. Åk och prova lite om du har möjlighet för passformen är olika mellan de olika modellerna likaså, kollade på ett Octane från A-star först men det var litet i 56, medan SG-1 sitter som handen i handsken trots att det är en 52 :va

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har kraschat massor me gånger i mitt alpinestars-ställ. Syns nästan inte!

Mitt problem har varit att jag är för liten för skinstället och att jag har haft för grova underarmar (inte kunnat dra igen kedjan) så där i fliken som vart löst har det nött lite när man varit ikull men i övrigt inga skador :)

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
A-star RC-1 strl 52 185/80kilo sitter riktigt bra, Hade Berik laguna seca strl 52 bra i längd, men var för smal för att det skulle sitta bra, Strl50 hade varit kalas i bredd med funka ej på längden.
Känns som det är mer gediget, men har inte hunnit med en marksyning ännu.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning