Alpinestars S-MX Plus 2012 och nya 2013 - Skillnad?

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Bra fråga, det är väl första gången de är så billiga.
Är det nya 2013 versionen?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Det är väl lika bra att köra på Gore tex, den har ju egentligen bara fördelar: vattentäta, släpper ut värme och fukt från foten, släpper även in luft.
Så jämfört med skinn så finns det väl egentligen inga nackdelar?

Goretex-varianten är i skinn också, skillnaden är att det är Goretex-membran inuti dojjan. Skinn + Goretex = varmt och andas sämre än utan Goretex, men det är trade-offen man gör för att slippa bli blöt när det regnar.

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Missa att ni var intresserad av goretex !

Lelles säljer smx plus ännu billigare, 2316kr :tummenupp

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Nu blir jag galen, kan inte bestämma mig om jag behöver Gore-tex eller ej.
Så hjälp mig.

Ej Gore-tex: Risk att bli blöt när man är ute och kör vid regn, 400:- billigare

Med Gore-tex: Alltid torra fötter även vid ösregn om man har otur och behöver köra i det, å andra sidan, hur blöt blir man egentligen i ett par racingstövlar? (jag har ett par tuouringstövlar som är vattentäta nu), Risk att gore-tex blir för varmt i sommar?

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Så hjälp mig.

Med Gore-tex: Alltid torra fötter även vid ösregn om man har otur och behöver köra i det, å andra sidan, hur blöt blir man egentligen i ett par racingstövlar? (jag har ett par tuouringstövlar som är vattentäta nu), Risk att gore-tex blir för varmt i sommar?

I mitt fall är det ett enkelt val, vid regn tar jag bilen, vid regn på hoj blir det raka vägen hem !

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
Så hjälp mig.

Så liten prisskillnad, ta Goretex så har du täckning. Fötter är inget man toksvettas om ändå på hoj, det brukar ju blåsa en del på tassarna. Ett par bra strumpor (alltså inte bomull) så är det lugnt!

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Det blev ett par Gore-tex från 24mx, galet bra pris. Så nu är det bara att vänta till måndag, tisdag...
Återkommer med info om någon är intresserad?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
Det blev ett par Gore-tex från 24mx, galet bra pris. Så nu är det bara att vänta till måndag, tisdag...
Återkommer med info om någon är intresserad?

Fick mina idag från 24MX - det är INTE Goretexvarianten. Det verkar dessutom inte som att 24MX bara skickat fel stövel, dom har samma artikelnummer på fakturan som på sin egen etikett och det numret ser ut att vara Alpinestars eget. Nu säger jag inte att 24MX försöker blåsa mig eller någon annan, det har väl bara blivit fel.

Får ringa på måndag!

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Kört två svängar med mina nya S-MX Plus. Fett nöjd! Assköna. Men jag är lite orolig för sommaren då dom redan dessa två turer i typ 5 grader känns ganska varma...

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Hm är man räd för lite regn finns ju regnskydd till stövlaran ex Biltema´s .......

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Fick mina idag från 24MX - det är INTE Goretexvarianten. Det verkar dessutom inte som att 24MX bara skickat fel stövel, dom har samma artikelnummer på fakturan som på sin egen etikett och det numret ser ut att vara Alpinestars eget. Nu säger jag inte att 24MX försöker blåsa mig eller någon annan, det har väl bara blivit fel.

Får ringa på måndag!
Fan så surt, mailar 24mx din bild på direkten så jag inte råkar ut för samma sak.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
Hm är man räd för lite regn finns ju regnskydd till stövlaran ex Biltema´s .......

Just därför jag vill ha Goretex - slippa pilla med skydd. Dessutom har jag beställt och betalt och fått levererat Goretex-varianten enligt följesedeln, men det var något annat i lådan. Det är inte rätt ju.

Last edited:

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Det där lär de lösa, antingen genom att fixa fram rätt modell eller att ge dig ett riktigt bra pris, de prismatchar ju och de ligger väl nere på 2300 utan goretex?

Mussli

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
BMW S1000R 2017

Får ringa på måndag!

Hoppas det löser sig för dig med stövlarna.. Jag har haft såna problem med 24MX, beställde ett ryggskydd i början av februari men dom lyckades skicka fel storlek gång på gång.:huvet Bad dom radera orden för en vecka sen då jag va skapligt less på deras sätt att bemöta kunder och oförmågan att leverera.(Har annat för mej än att sitta i telefonkö å åka till posten och returnera paket) Finns ju andra som är bra på e-handel år 2013.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
Hoppas det löser sig för dig med stövlarna.. Jag har haft såna problem med 24MX, beställde ett ryggskydd i början av februari men dom lyckades skicka fel storlek gång på gång.:huvet Bad dom radera orden för en vecka sen då jag va skapligt less på deras sätt att bemöta kunder och oförmågan att leverera.(Har annat för mej än att sitta i telefonkö å åka till posten och returnera paket) Finns ju andra som är bra på e-handel år 2013.

Det blir telefonsamtal i morgon så får vi se, jag ställer inte upp på någon strulkarusell. Dom får skicka rätt stövel, annars tar jag pengarna tillbaka och Ebay-shoppar istället. Tack för infon!

Mussli

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
BMW S1000R 2017
Det blir telefonsamtal i morgon så får vi se, jag ställer inte upp på någon strulkarusell. Dom får skicka rätt stövel, annars tar jag pengarna tillbaka och Ebay-shoppar istället. Tack för infon!

Tips: När du sitter i telefonkön så kan du bli uppringd på de numret du ringer ifrån genom att trycka #...de funkar inte. Knappa in ditt nummer "manuellt" sen # så funkar det.:tummenupp
(sorgligt att man har suttit i deras telefonkö så många ggr att man lyckas knäcka deras bugg med telefonväxlen:näsblod)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!