Alpinestars storlek?

Matad0r

Matador
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R6 02
Tjena allihopa. Ska i dagarna beställa ett A-stars 1pcs från mc-moto...
Är 183cm och väger ca 80kg, alltså normalbyggd..Ska man satsa på storlek 52 eller 54? Hade varit skönt att få klarhet i detta så slipper jag köra 25 mil och prova ut...

Tacksam för svar...MVH

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
allltid bäst o prova men här på sporthoj (som ngn sa för en dag sen) ta två storlekar mindre än de du tänkte ta ...... eller iallafall något i den stilen men aja smartast om du provar alla är olika byggda

Obesitas

c;)
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-
183cm/78kg och jag kör Alpinestarsställ strl 52. Skulle kanske gå med 50 men då är det korvskinn på riktigt...

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
182cm 78-80kg strl 52 sitter perfekt förutom att de är lite slappa i benen men jag kan inte träna dem, så det har sin förklaring.
Har helställ rc-1 50 blir för kort, skulle kanske gå i bredd

Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
182/80 = Storlek 50 Alpine Stars helställ på mig.

Är bara korvskinn de 5 första gångerna man är ute å åker.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
182/80 = Storlek 50 Alpine Stars helställ på mig.

Är bara korvskinn de 5 första gångerna man är ute å åker.

178/80 med lite för mycket vikt på magen :tungan
Har ett A-stars Octane helställ i strl 50. Med bröstskydd och ryggskydd är det på gränsen till för tight. Hoppas det töjer sig lite till :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
183 och några kilo över 90 sen påsken :gnissla Har strlk 52 på ett delat a-stars

jajemen

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Honda CBX 550 F
188cm och väger runt 87kg. Har ett alpinestar delat stl 52 och det passar perfekt. När jag köpte det vägde jag 74kg och det passade bra även då men hade säkert kunnat ha stl 50... för man märker ju att stället har blivit lite tightare men det är bara bättre tycker jag.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Som jag, och andra, har sagt uppemot fyrahundra gånger nu.. Det beror helt på vilket ställ det är. Det går inte att generalisera och säga att Alpinestars ställ är lika i storleken. Vill du ha bra passform måste du prova, så enkelt är det.

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
188cm och väger runt 87kg. Har ett alpinestar delat stl 52 och det passar perfekt. När jag köpte det vägde jag 74kg och det passade bra även då men hade säkert kunnat ha stl 50... för man märker ju att stället har blivit lite tightare men det är bara bättre tycker jag.

Sen beror det ju på hur man ser ut i kroppen om man är 188 väger 87 kg o bara muskler eller 188 87 kg o inga muskler stället sitter ju onekligen olika på dom 2 =)

cunt!

Medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
Suzuki GSXR750
Kan passa på att fråga när det ändå finns en tråd om detta. Jag är 190cm lång och väger 85kg, vältränad alltså inga tjockiskilon. Vad kan jag tänkas ha för storlek på Alpinestars skinnbyxor? 54 eller 56?

Mvh

Matad0r

Matador
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R6 02
Fick grejerna igår och det satt klockrent. Stövlarna var grymt sköna alltså.
FC -Moto riktigt bra sida, snabba leveranser (4 dagar) smidigt med betalning osv...

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
Jag är 185 o väger 90kg rätt så kraftig typ bredaxlad o lite biffig så vad skulle ni tipa på..själv tror jag på 56 men som sagt jag vet inte hur tajt det ska sitta på en..finns det några sidor med bilder på hur dom typ ska sitta eller?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM