Alpinestars Tech-air 10 vs Tech-air 5 street

Villigattläramig

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2023
Hoj
2015 BMW S1000R
Vad vill du ha?

Jag har en n in&motion väst som är till för att ha under. Använd ett fåtal gånger bara då jag ändå behövde nytt ställ, så köpte ett med inbyggt. Märke: Klim., Storlek Large. Vill ha 2500kr för den. Då jag hyr databoxen och använder den till mitt skinnställ så får du beställa en från in&motion när du tecknar abonnemang.
Tack för erbjudandet men jag ska skaffa en alpinestars antingen tech-air 5 eller 10

Raderad medlem 61114

Guest
Det ser lite bökigt ut att pissa med en tech 10 på sig ? Ingen dragkedja?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Vill slå ett slag för Tech5:an som är jäkligt smidig och behändig.
Funkar både under hoodie (om man är en förortsgrabb ; ) en vettig sweatshirt, eller en skyddsjacka.

Villigattläramig

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2023
Hoj
2015 BMW S1000R
Det ser lite bökigt ut att pissa med en tech 10 på sig ? Ingen dragkedja?
Du har helt klart en poäng där som jag faktiskt inte alls hade tänkt på hahah.
Å andra sidan om den kan rädda mig från alvarliga skador så kommer jag har betydligt svårare att kissa i en rullstol resten av livet så jag får nog bara bita i äpplet och se ut som en psykospatint med tvångströja varje gång jag ska pissa någonstans:hihi

Villigattläramig

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2023
Hoj
2015 BMW S1000R
lite återkoppling för de som är nyfikna.

Jag införskaffade mig en Tech-air 10.
1: Det är väl den enda grej jag någonsin köpt som jag hoppas aldrig kommer till användning
2: Den var värre än en tvångströja första 3 gångerna jag skulle få på mig den.
3: Lite problematiskt att ha ett ställ som passar då det blev sjukt tight runt axlarna.
4: Det har nu töjts ut lite, både tech-airen och stället så det är betydligt enklare nu.
5: Jag är skitnöjd att jag ändå valde att lugna ut pengarna för det.
6: Jag känner min betydligt tryggare när jag är ute(tro det eller ej så tar jag inte större risker för det..)
7: Det är minst lika jävla omöjligt att pissa i som förväntat, man får stå böjd framåt så pass att det är lättare att träffa sin egen min med urinen är toaletten/trädet framför.
8: Det är ändå enklare än att kissa från en rullstol.

Min slutsats: Jag är extremt nöjd och stolt att jag tog beslutet att införskaffa den och rekommenderar andra att göra det, billig försäkring i slutändan om något händer. Hoppas att det var till någon nytta för någon där ute:tummenupp

Raderad medlem 61114

Guest
Du säljer ju verkligen in den. Tvångströja, omöjlig att pissa med och sjukt tajt runt axlarna... ? Helt klart rätt köp om man gillar att pissa sig i munnen ?

Villigattläramig

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2023
Hoj
2015 BMW S1000R
Du säljer ju verkligen in den. Tvångströja, omöjlig att pissa med och sjukt tajt runt axlarna... ? Helt klart rätt köp om man gillar att pissa sig i munnen ?
Jag vill ju ge en ärlig recension med klarspråk:ROFLMAO: Och summeringen blev ju ändå= Helt klart värt varje krona den kostar och kissa i munnen iförd tvångströja?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år