Alternativ till Castrol Red Rubber Grease

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Jag är i tankarna att införskaffa Triumphs kortare broms- och kopplingshandtag till min Street Triple -15. I instruktionerna nämns att vissa delar på de nya handtagen skall smörjas in med Castrol Red Rubber Grease innan montering. Jag har dock haft svårt att hitta just Castol i butik här i Norrbotten. Vad skulle man kunna använda som alternativ eller har någon tips på svensk site som lagerför just Castrols Red Rubber Grease?

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Stort tack för all hjälp! Nu skall det bara till att beställas och monteras handtag, blir ett litet lagom projekt i höstmörkret.

Rne

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2023
Hoj
BMW R100GS/PD, F650GS/Dakar
Hej! Jag fick följande svar från Castrol: ”Vi vill informera om att denna produkt Castrol Red Rubber Grease tyvärr inte finns att köpa i Sverige.

Vi skulle vänligen föreslå att du använder något som liknar det är ATE Paste som inte är en produkt från oss utan en av de bästa motsvarigheterna i ditt land.”

Jag kollade och ATE Paste är inte alls samma sak och Biltemas produkt innehåller silikon. Man kan beställa Castrol Red Rubber Grease från Amazon.de samt från eBay (som jag valde). Lycka till ?️

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring