Alternativ till Rusta partytält ?

MC Doktorn

Guest
SKulle köpa ett partytält idag men vart tveksam när jag såg alla delar (slarvar bort och tar tid att montera) och det verkade inte så stabilt.

Söker ett alternativ med en integrerad ALU konstruktion som en man lätt kan smälla upp på minst 3x3m.

Någon med erfarenheter??
 

MC Doktorn

Guest
Tack ZEB :tummenupp



Någon med erfarenhet av detta ?
 

Bifogat

  • 791025_c.jpg
    791025_c.jpg
    58.3 KB · Visningar: 1,411
Last edited:

Bråkis

Ropa inte hej innan framhjulet är uppe.
Gick med
5 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 1000 RX
Vi hade ett liknande i mitt racingteam förut, och det var helt OK. Inte så stort, men smidigt att ta med.

Tar dock större plats ihopfällt än ett av de med fler delar..
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
2ono skrev:
2154040 Tack ZEB :tummenupp



Någon med erfarenhet av detta ?

Problemen med den typen är att det är tyg istället för nylonväv, det brukar släppa in vatten efter ett tags ihållande regn, sedan är rustas fler delars variant betydligt stadigare.
 

sandstream

Guest
Jag har provat båda typerna och det som Rusta säljer är klart bäst.
Problemet med de klenare tälten är just att de är klena och efter ett tag går de sönder.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
2ono skrev:
2154040 Tack ZEB :tummenupp



Någon med erfarenhet av detta ?

Som ett engångstält över en vindstilla sommardag innomhus funkar det där tältet. Men vill du att det kanske ska stå i en depå där det kan blåsa så måste du spänna det i en bil och lite därtill. Jag har haft sönder mera än ett sånt tält och jag hatar dom.
Köp något kraftigare är mitt tips.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Rustatälten är inget svåra att sätta ihop. Mycket bitar kanske men bara att bunta ihop dom. Köp vårat vi hade förra året.

Det där dom visade istället kommer att flyga iväg, blåser mycket i depån ibland.
 

MC Doktorn

Guest
christer skrev:
2154284 Problemen med den typen är att det är tyg istället för nylonväv, det brukar släppa in vatten efter ett tags ihållande regn, sedan är rustas fler delars variant betydligt stadigare.

Tyget är av polyester typ det som brukar finnas i tält, kanske inte är så vatten avvisande.
 
Last edited:

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
Ordning o reda

Jag stoppar mina delar i en skid-bag. Funkar betydligt bättre än att snöra ihop pinnarna :tummenupp
Och så en Claes Ohlsson plast låda till tältduken=lätt å packa.
 

MC Doktorn

Guest
Victor skrev:
2154518 Som ett engångstält över en vindstilla sommardag innomhus funkar det där tältet. Men vill du att det kanske ska stå i en depå där det kan blåsa så måste du spänna det i en bil och lite därtill. Jag har haft sönder mera än ett sånt tält och jag hatar dom.
Köp något kraftigare är mitt tips.

Vindstilla sommardagar gillar jag, man får väl vad man betalar för så jag överväger att köpa ett billigt och håller det inte får man köpa ett modell kraftigare när jag känner hatet växa :tungan
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
2ono skrev:
2155248 Vindstilla sommardagar gillar jag, man får väl vad man betalar för så jag överväger att köpa ett billigt och håller det inte får man köpa ett modell kraftigare när jag känner hatet växa :tungan
Det på bilden ovan duger inte. Det är bortkastade pengar. Det är för smäckigt, och då ska du veta att jag inte är kräsen direkt.
 

MC Doktorn

Guest
Bingo skrev:
2155337 Det på bilden ovan duger inte. Det är bortkastade pengar. Det är för smäckigt, och då ska du veta att jag inte är kräsen direkt.

Kräsen är jag inte heller men vill inte betala 10000:- för ett "bandagstält" rusta 3x3 såg inte bra ut det heller skravade stålrör med plastkopplningar
Var och tittade på det iof på Rusta och benen såg klena ut kanske man kan förstärka :va
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
2ono skrev:
2155390 Kräsen är jag inte heller men vill inte betala 10000:- för ett "bandagstält" rusta 3x3 såg inte bra ut det heller skravade stålrör med plastkopplningar
Var och tittade på det iof på Rusta och benen såg klena ut kanske man kan förstärka :va
Det rustatältet jag har har inte plastkopplingar utan det är stålkopplingar, och benen är i samma diameter som övriga delar? :va
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Man har ju sett ett antal tält lyfta i blåsten. Hur förankrar man det? Är det linor som följer med eller är det "plattfötter" att lägga något på och vad? Ska man ha massa tegelstenar med sig? :va
 
Last edited:

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Vårt Rustatält är 3x9m hela konstruktionen är av 3-3,5 cm stålrör även kopplingarna.
Lätt och smidigt att sätta upp :tummenupp
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
2ono skrev:
2153816 SKulle köpa ett partytält idag men vart tveksam när jag såg alla delar (slarvar bort och tar tid att montera) och det verkade inte så stabilt.

Söker ett alternativ med en integrerad ALU konstruktion som en man lätt kan smälla upp på minst 3x3m.

Någon med erfarenheter??



Det senaste numret av "Vår bostad" har ju av en ren händelse ett test av några olika "partytält" Kolla där för att iallafall få lite mer koll på utbudet... :7peta
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Neutral skrev:
2155758 Man har ju sett ett antal tält lyfta i blåsten. Hur förankrar man det? Är det linor som följer med eller är det "plattfötter" att lägga något på och vad? Ska man ha massa tegelstenar med sig? :va

Antingen förankrar man i buss, husvagn, bil etc med linor, ett antal vattendunkar som man fyller upp på plats funkar oxå.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top