Alternativ till skin och GT?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Med förra sommarnes temperaturer i färskt minne så undrar jag om det finns något alternativ till skinn och GT? Vad krävs t.ex. för att försäkringsbolagen ska bli nöjda? Kan man ha skyddsväst med ryggskydd, lösa knä, armbågsskydd och crossbyxor och tröjja? Eller bara väst? Finns det något alternativ som skyddar nog?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
hockeyhjälm var en bra ide, då slipper man bli så j-a svettig däruppe, vilket jag lider av mest. Men hawaii-skjorta, är inte det omodernt? varför inte en i bäverskinn, bra flexibilitet och andas fruktansvärt bra!

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Roligt att jag kunde roa herrarna. Tanken föddes då jag såg på TV, och tjejen som åkte till Afrika på MC. Fast hon åkte ju off-road så där kanske andra regler för klädsel gäller.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Har funderat på cross kläder själv (skydds jacka typ dainese +vanliga mc-byxor) sen kan man ju ta en vanlig tröja utanpå om det fläktar lite, någon som vet hur bra det håller vid en vurpa? Täcker skydden kroppen för ev. skrapning?
Stötar lär ju inte vara något problem men om man glider längs asfalten vill man ju helst ha ett skydd som håller...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
En riktig hård biker åker även fast svetten rinner

Idag när jag körde i nästan tre minus så stelnade mina skydd på knäna o armbågarna. Dom brukar normalt vara mjuka som smör.
Då är det relativt kallt :D

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
En riktig het sommardag så räcker det med: suspensoar, pannband och ett par fräcka brillor! :cool:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Bikerbitch skrev:
Jag föredrar att åka naken då
ja förutom solbrillorna då

Jo...men för en man är det viktigt att om man nu ändå överlever en krasch, så vill man ha möjlighet att bli pappa. Därför är suspensoar ett minimikrav.

Yeah...it´s still alive...yeeeees...where on earth are you woman, we have needs you know.... :rodnar :öl :D :cool:

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...