Alternativ till vHoldr och GoPro!

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Ser att vi delar smak när det gäller kameror och hojar :D Dock är din Rs lite nyare, men kamerorna kan det inte var så stora skillnader på :)

Nä, vad har du för kamera? :)

Limma inte fast plexi, det blir så lätt repigt. Jag skulle ta vanligt fönsterglas ist, är ni oroliga ta lite tjockare, typ 6mm. Tål en bra smäll(hur våldsam smäll tål inte lyktglas på typ ett extraljus, och det är inte i närheten av 6mm...) Sen spricker det nog mest troligt bara vid en bra smäll, då är det väl bara att byta ut...

För övrigt, så det som var filmat med den där helmetcamen verkade vara en ruggigt skön bana, blev lite sugen :)

Glas är säkert bättre än plexiglas, dock så har jag inga som helst verktyg som kan skära ut glas. Plexiglas kan man ju i princip klippa ut en kantig cirkel och sen slipa den rund, men glas är bättre mot repor osv utan tvekan! :tummenupp
 

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Åland
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Haha, då är det verkligen inte så stor skillnad på dom! :tummenupp

Vad kör du med för objektiv? :)

Nikkor 18-55mm F/3.5-5.6G VR (det som följde med) och ett Tamron SP AF 11-18mm F/4.5-5.6 (vidvinkel) :) Sen så tror jag att jag ska köpa ett zoomobjektiv i vinter, men jag vet inte riktigt vilket och dessutom så vill jag lacka om fälgarna på aprilian så jag får prioritera :D

Vad har du själv? :)
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Nikkor 18-55mm F/3.5-5.6G VR (det som följde med) och ett Tamron SP AF 11-18mm F/4.5-5.6 (vidvinkel) :) Sen så tror jag att jag ska köpa ett zoomobjektiv i vinter, men jag vet inte riktigt vilket och dessutom så vill jag lacka om fälgarna på aprilian så jag får prioritera :D

Vad har du själv? :)

Jag har ett 18-105mm VR och ett fast 35mm :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top