ALU Svets I Göteborg?

Maxpayne

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hej alla sporthojare,
Jag behöver lite hjälp eller tips om var man kan fixa ALu svets till avgassystemet.
Jätte tacksam

Trådkap/lån

Fästet till min bakram har svikt mig. Tror inte att det är nåt svårt men jag saknar alu-svets. Nån som kan hjälpa?

Nu vet jag inte vad som gäller eftersom ni inte har quotat inläggen. Behöver ni svetsa rostfritt så kan jag hjälpa till, men aluminium ger jag mig inte på.

Hej,
Yes det är rostfritt avgassystem som behöver och svetsas.
Tack sam om nån kan hjälpa med det
MVH

Jag ringde idag till RNMC de sa att de gör inget svets för alu eller rostfritt? strange....
MVH

Last edited:
Jag ringde idag till RNMC de sa att de gör inget svets för alu eller rostfritt? strange....
MVH[/QUOTE]

Hmm det var underligt! Fick tipset hos Kenneths MC idag:va

eliasson och lunds mekaniska verkstad i torslanda har 2 jäkligt duktiga killar vad gäller alu och rostfritt. slå en signal till dom, förhoppningsvis löser dom det lite vid sidan av och det blir inte så dyrt.

Jag lämnar alla mina svetsjobb till Nisab i Stenkullen, dom svetsar allt!
Tel:0302-239 60‎

Hur har det gått?

Eftersom min ljuddämpare lossnade idag när jag var ute och körde så behöver jag hjälp o det snaraste.

Det gäller aluminium för min del. Har nån annan lust att hjälpa är det välkommet.

Jag lagade fotpinnestaget till min gamla hoj hos en firma i Grimmereds Industriområde ... han svetsade ihop det på 10 min. Han sa att han gärna gör liknande arbeten så länge man kommer med lösa delar (dvs, inte parkerar hojar där)

Kommer inte ihåg vad det heter men jag kan hänga med dit nån dag å visa ... behöver själv få hjälp!

\m/

Hur har det gått?

Eftersom min ljuddämpare lossnade idag när jag var ute och körde så behöver jag hjälp o det snaraste.

Det gäller aluminium för min del. Har nån annan lust att hjälpa är det välkommet.

Hur har det gått?

Släng upp en bild så man ser hur det ser ut.. Är du säker på att det är Alu? Finns väl inget Alu på ramen? Aja, släng upp en bild så får jag se om jag kanske kan fixa det..:)

min polare som ja bor hos här i utby har verstad/garage o svetsar i aluminium osv, han gör gärna alla möjliga jobb när de gäller svetsa, men även laga bilar osv om de e nåt behov, garage me lift o hela fadderittet finns :)
o har ni en skitig bil som så kom me den till mej, ja gör insides recond billigt :banana

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...