AMA Tråden.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
En vacker dag kommer du också att våga grensla en 1000cc ;)
Du lyckas illa med att kamouflera den gubbiga attityden att en tusenkubiksgathojsradfyra är det grymmaste man kan köra. Släpp sargkanten och kamma till dig! Att hålla den kurvhastighet som är möjlig med en 125 eller 250 är en fan så mycket större utmaning än sitta på en gathoj och dra rullen i botten mellan kurvorna. Jag gissar att det till och med är svårare att köra 600 än 1000 eftersom de har mindre bilmotorkaraktär.

Jo, jag vet: du "skojar" bara. :rolleyes:

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Satte mig framför tvn och skulle kolla in lite AMA repris på MotorsTV:)
Men vad har hänt? kanalen funkar inte längre:mad: fler som har problem eller är det väldigt lokalt i just min parabol:va
Jag som var så sugen och så blev det inget. nästan som ett avbrutet samlag:huvet

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men vad har hänt? kanalen funkar inte längre:mad: fler som har problem eller är det väldigt lokalt i just min parabol:va
Jag som var så sugen och så blev det inget. nästan som ett avbrutet samlag:huvet

samma här!!!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Du lyckas illa med att kamouflera den gubbiga attityden att en tusenkubiksgathojsradfyra är det grymmaste man kan köra. Släpp sargkanten och kamma till dig! Att hålla den kurvhastighet som är möjlig med en 125 eller 250 är en fan så mycket större utmaning än sitta på en gathoj och dra rullen i botten mellan kurvorna. Jag gissar att det till och med är svårare att köra 600 än 1000 eftersom de har mindre bilmotorkaraktär.

Utmaningen på stordieslar (och charmen med dem) är ju att gå på gas tidigare och tidigare ut ur böjarna. Fantastiskt skönt när man precis timar hur man reser upp hojen en aning och börjar mata på, man känner hur bakänden börjar drifta ut, motorvarvet ökar i ojämn takt pga däckspinn, framänden lyfter en smula samtidigt som du hänger vid sidan av hojen och håller i dig för kung och fosterland. ahhh :tummenupp

Skönt också att brottas med en halvtaskigt inställd, 30 kilo för tung pjäs i inbromsningar när det studsar och ormar sig och hela chassit har lite tuggummikänsla i sig ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Såklart har alla hojar sin egen charm, att tro något annat är ju trams. Sedan vad man blir frälst på är ju upp till var och en, men många skulle ju tjäna på att vara öppnare. Jag vete fan om jag skulle våga köra en SBK fort, just nu vågar jag iofs inte ngt foprt :hihi, men det är ju såklart en vanesak.

Don Q borde verkligen testa en bra 250R ett par gånger. :7peta

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Du kunde ju kanske testa en preppad tusenkubikare med 180 hästar innan du uttalar dig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik har iofs kört R1 runt Nürburgring så helt lost är han ju inte.
Sedan borde många som dissar 125/250R hojar som moppar prova på en sådan innan de uttalar sig...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Don Q borde verkligen testa en bra 250R ett par gånger. :7peta

Jajemän, det hoppas jag blir av i sommar. Nu ska jag testa att åka fort med twin först. Sen är väl tvitakt det enda jag har kvar :) Kanske hittar hem till sist! :tummenupp

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500

Den var gratis tom feb, nu kostar paketet pengar :mad:
kopierat från CanalDigital
"Sportpaketet kostar 49 kronor per månad från och med mars månad 2007. Fram till dess kommer de tre sportkanalerna erbjudas fritt till alla Canal Digitals Familjepaketskunder på kanalplatserna 44, 45 och 46."

Samma sak här hos oss

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
zx6r-07 zx10-08

Hej och tack för ditt mail

Motors TV, ESPN classic och NASN ingår från den 1/3 i Sportpaketet.
Detta paket kostar 49 kr/månad.:arsele :arsele :arsele

Med vänlig hälsning
Canal Digital Kundservice

Tänkte väl att det var för bra för att vara sant. jag ska be dom att skippa all j**la fotboll dom fyller min tv med och skicka tillbaks en hundring i månaden.:mad: MotorsTV sänder all AMA racing. det är väl bara att betala och se glad ut:gnissla

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Utmaningen på stordieslar (och charmen med dem) är ju att gå på gas tidigare och tidigare ut ur böjarna. Fantastiskt skönt när man precis timar hur man reser upp hojen en aning och börjar mata på, man känner hur bakänden börjar drifta ut, motorvarvet ökar i ojämn takt pga däckspinn, framänden lyfter en smula samtidigt som du hänger vid sidan av hojen och håller i dig för kung och fosterland. ahhh :tummenupp

Skönt också att brottas med en halvtaskigt inställd, 30 kilo för tung pjäs i inbromsningar när det studsar och ormar sig och hela chassit har lite tuggummikänsla i sig ;)
Jag vet: ägde en R1 och körde den på både Sviestad, Gelleråsen och Nürburgring. Upplevelsen du beskriver är definitivt inget att underskatta. Men den som aldrig har gjort ett ärligt menat försök att lära sig köra tvåtakt eller mindre fyrtaktare (som t.ex. den FZR 400 jag ägde) och dessutom gör sig lustig över det som inte har 1000 cc framstår ju bara som en reaktionär gubbe.

sandstream

Guest
...och dessutom gör sig lustig över det som inte har 1000 cc framstår ju bara som en reaktionär gubbe.
Du läser verkligen mina inlägg som fan läser bibeln. Börjar bli lite tröttsamt att hela tiden behöva förklara det som vanliga människor förstår men som du ständigt missar.

Eslöv skojar med mig och jag skojar tillbaka, case closed.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept