Följer. Också nyfiken!Vad finns det för olika offroad rallyn och liknande som körs i Sverige?. Jag är väldigt nyfiken på att prova köra nå liknande. Och finns det något event kvar detta år?.
Jo men kåsan är en endurotävling. Jag tänker mig mer lite lättare grejer.Novemberkåsan 2021 i Gävle?
Lättare kanske inte rätt ord men åtminstone mindre brötiga? Alltså snabb körning utanför asfalten..Jo men kåsan är en endurotävling. Jag tänker mig mer lite lättare grejer.
Ja men det är ungefär dethär jag menar. Enduro är jag för vek för att klara av i nulägetOffRoad rallyn är inte möjliga att arrangera i Sverige ( och norra Europa) pga lagstiftning och ägandeförhållandena. Grekland och Albanien är nog närmast Sverige där OffRoad rallyn arrangeras.
Träffar med roadbook navigering på allmänna vägar är det närmaste som erbjuds i Sverige. SOE.se är en av webplatserna för dessa träffar.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Vad är det som gör att det inte går att arrangera jämfört med rally i bil eller enduro?OffRoad rallyn är inte möjliga att arrangera i Sverige ( och norra Europa) pga lagstiftning och ägandeförhållandena. Grekland och Albanien är nog närmast Sverige där OffRoad rallyn arrangeras.
Träffar med roadbook navigering på allmänna vägar är det närmaste som erbjuds i Sverige. SOE.se är en av webplatserna för dessa träffar.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag har ingen endurohoj.Visserligen enduro igen men GGN 28-30 Okt, där kör man i sin egen takt i motionsklass om man vill. det finns fortfarande platser kvar att boka.
En stor del av Offroad rally (Rally Raid) är navigeringen med hjälp av roadbook. Om banan är avstängd och snitslad likt bil rally eller enduro så blir det ingen navigering längre. Att få tillstånd från markägare och länsstyrelsen att stänga av ett massivt område för navigering är nog omöjligt i praktiken.Vad är det som gör att det inte går att arrangera jämfört med rally i bil eller enduro?
Går å går, det är omständligt.Vad är det som gör att det inte går att arrangera jämfört med rally i bil eller enduro?
De stänger inte av någonting. De kör på allmänna "vägar" där det plötsligt kan komma en bonde med sina djur.. Förmodligen är de flesta medvetna om rallyn'a i dessa länder...?En stor del av Offroad rally (Rally Raid) är navigeringen med hjälp av roadbook. Om banan är avstängd och snitslad likt bil rally eller enduro så blir det ingen navigering längre. Att få tillstånd från markägare och länsstyrelsen att stänga av ett massivt område för navigering är nog omöjligt i praktiken.
Är osäker på hur lagstiftningen ser ut i länder där de lyckas arrangera rally raid men de har nog slappare terrängkörningslagar iallafall.
Ja så är det och kommer nog förbli då det körs på egen risk/omdöme och inte publikt så går det ”bra” och ska/bör inte annonseras ut för brett .
terrängkörningslagen överskrids ju en del och då vill man inte ha stora deltagarantal av naturliga skäl -likväl som man inte delar alla GPS-spår man har då folk har överseende med mindre körningar men inte vill ha invasioner på sin mark
Rally förekommer givetvis i Sverige. Det finns en liten skara, men det sker på allmänna vägar och legaliteten kan diskuteras. Så länge det är liten skala är det inget problem en skulle det växa snabbt skulle också punktmarkeras. Lite som att lägga en bombrepa. Det är sällan problem, men om det skulle annonseras publikt som gatrejs på Bulten så lär nog polisen vara på plats.
Ja så är det och kommer nog förbli då det körs på egen risk/omdöme och inte publikt så går det ”bra” och ska/bör inte annonseras ut för brett .
terrängkörningslagen överskrids ju en del och då vill man inte ha stora deltagarantal av naturliga skäl -likväl som man inte delar alla GPS-spår man har då folk har överseende med mindre körningar men inte vill ha invasioner på sin mark
De flesta av oss har gjort samma misstag. Köpt en för dyr hoj så att vi inte vågar köra skiten ur den. Därav Husa 650 istället för 1098S för min del. Snart är jag dock gammal nog för att mysköra på en Panigale eller RSV4 RF.Men sånt hära får ni juh inte berätta!
Det är juh motorcykeltypen SportHoj som är farlig har man kommit fram till här på SportHoj!
Tänk om det är föraren som är farlig och flera upptäcker njutningen i tvåhjulssladd. Då kommer den vanligaste motorcykeltypen här på SportHoj bli den farligaste, så kan vi inte ha det...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|