Amerikanska ammunitionslådor till packlådor, för 600kr..

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Tjabba tjena, eftersom jag är en fattig student och inte har råd med de fräsigaste touratech lådorna för 12,000 så hade jag tänkt att göra en budget version på 828kr!!!

Receptet är 2st amerikanska ammunitionslådor för 300kr/st och 6 meter plattjärn för 228kr!

På första bilden är en av delarna som lådorna/lådan ska skruvas fast i. Den sitter på så vis i 2 st av pakethållarens håll närmast sadeln. Tack vare dens längd så ska den kapas, alternativt vikas utåt för att ge mer stöd på själva lådorna, tror det andra alternativet är att överväga.

På den tredje bilden ser ni den andra delen som är fastskruvad i passagerarfotstöden.
Kommer att skruva tillbaka stöden senare då det kommer gå att skjutsa med dessa väskor.
Den andra delen ska skruvas fast i den första delen i en vinkel så den hamnar i kant med regskylten, för att ge den bästa hållbarheten och inte skymma själva skylten..

På 4:de bilden syns lådorna vilka rymmer 36L tror jag och går att köpa på internetsajten www.rodastjarnan.com mycket bra leveranstid på sina grejer, osv.

Kommer att uppdatera om hur det går med bygget och sen hur det tillslut blir, hoppas på ett riktigt lyckat resultat! :)

Hojen är en Africa twin -93.

600490_396967810423783_1615390907_n.jpg

992883_396967867090444_900644208_n.jpg

11520_396967840423780_1668966701_n.jpg

421899_395647547222476_721350594_n.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skall du täta dem eller är de redan täta från början?

Annars skulle nog ett lager "bedliner" (eller vad f*n det nu kallas i Sverige) passa bra. Sen lite tätningslist till t.ex. fönster uppe vid locket.

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Vill påpeka att låderna du har på bilden inte finns kvar i sortimentet hos dom, tror du köpte två av tre sista förut.