Förlåt för att jag är en sån surk*k men jag tror inte på den där konstruktionen.
En modest uppskattning av vikten/belastning får väl anses vara minst 25 kg per väska, statisk belastning. Men om du skulle råka få för dig att köra ut på en väg med lite gupp i så kommer vikten/belastningen snabbt att skjuta i höjden. Det är då det gäller det att racket är stabilt.
Om du nu kan ställa dig med en fot i vardera lådan utan att det sviktar en enda cm så kanske jag har fel i min analys, men jag tror tyvärr inte det. Med tanke på att i princip hela tyngden idag hänger på böjda plattjärn så kommer newton obönhörligen att försöka räta ut plattjärnen. De där plattjärnen ser ut att vilja räta ut sig nån millimeter i taget och till slut så hänger de på ljuddämparen. Ett rack som svajar kommer också att leda till materialutmattning och då riskerar du helt enkelt att nått smäller av till slut.
Sen så är stabiliteten i den där konstruktionen också beroende av att lådorna är jämnt packade. Om du skulle lasta 20 kg i den ena lådan och 30 i den andra så får du en vridning i hela racket som riskerar att göra hela hojen instabil när det guppar.
Av vad jag kan förstå av bilderna så finns det gott om plats mellan hjulet och bakskärmen så jag skulle ha dragit bakre "stötfångaren" innanför bakskärmen och därigenom gjort hela konstruktionen mindre, vilket gjort den mer stabil. Sen för att verkligen försöka fånga upp lastens vikt så skulle jag absolut dra två fäststag från vardera sidan av packethållaren RAKT ner till "stötfångaren". Sen skulle jag på så många ställen som möjligt sätta dit snedstag för att förhindra vridningar i racket. Sätter du t.ex. dessutom ett stag från vänster sida packethållaren ner till höger sida av stötfångaren så har du ju kraftigt begränsat rackets möjlighet att svaja från sida till sida.
Visst vore det väl kul om jag hade helt fel angående allt detta?
Haha ursäkten godtagen
Nej men du har rätt den här konstruktionen är långt ifrån gjord att köra på "guppiga" vägar.
Och att packa jämt har jag också insett är ett måste. Men problemet återstår ju fortfarande!
Kan tilläggas att de är endast ska användas under 1-2 resor där asfalt är prio 1 och inte mer så i det förhållandet så tror jag nog inte det ska vara några problem! Dock så hade det nog varit ett smart drag att fått in "stötdämparen" innanför regskylten!
Snedstag har faktiskt applicerats för någon timme sen av den anledning du nämner
Vi får se hur mycket/lite det rör på sig när lådorna sitter på plats, hitills så är det faktiskt ingen större fara!