Anders Andersson ?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag är lite förvånad över att man tycker att Öhlins är anonyma. :confused: Är det någon med ett uns av motorintresse som inte känner till dem? Även utomlands har de lika gott rykte, annars brukar ju vi svenskar ha en rätt skev bild om hur fina våra produkter m m är men i detta fall (och Absolut Vodka) så stämmer det ju faktiskt.

Sedan är det väl rätt orealistiskt att de (eller någon annan) skulle ge cash. Även om det inte handlar om materialsponsring så handlar det väl om att täcka kostnader. Att få kontanter att göra vad man vill med, existerar det? För någon svensk förare?

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Neutral skrev:
Jag är lite förvånad över att man tycker att Öhlins är anonyma. :confused: Är det någon med ett uns av motorintresse som inte känner till dem? Även utomlands har de lika gott rykte, annars brukar ju vi svenskar ha en rätt skev bild om hur fina våra produkter m m är men i detta fall (och Absolut Vodka) så stämmer det ju faktiskt.

Sedan är det väl rätt orealistiskt att de (eller någon annan) skulle ge cash. Även om det inte handlar om materialsponsring så handlar det väl om att täcka kostnader. Att få kontanter att göra vad man vill med, existerar det? För någon svensk förare?

Det är väll skillnad på marknadsaktiviteter och ett gott rykte tack vare bra produkter. De har säkert större marknadsaktiviteter utomlands, där de har större marknad. Men det jag reaerar över är att de inte gör "mer" för att utveckla motorsporten i Sverige. Tanken är ju att det ska generera pengar i slutändan.. Och jag anser inte att det behövs några fantasisummor.

Orealistiskt att ge cash?
Jag menar inte att man måste få en påse pengar (även om jag skriver det :rolleyes: ), utan att man kan fakturera sponsorerna för utgifter. Inte bara däck och soppa, utan även lön, boende, resor, materialinköp osv. behövs ju när man satsar. Givetvis kräver en stor sponsor större insyn i verksamheten. Men kan man leva till stor del på racingen, så blir det ju onekligen pengar över.

Nu orkar jag inte diskutera mer. Tydligen gör Öhlins något. Om de väljer att visa det för allmänheten återstår ju att se.

/Joakim

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Verkar ju som Pålle och jag är mer överens än jag först trodde så jag kommenterar bara allmänt vad jag glömde i första inlägget.

Jag tycker Öhlins "kändisskap" är klockrent, de har förtjänat det på meriter och syns i bra sammanhang, jämför Ingemar Stenmark. Ett dåligt exempel är Microsoft, kända för att de sprutar ut marknadsföringspengar men skitprodukter och företaget förlorar i domstol hela tiden. Kända men på fel sätt, Microsoft är som en dokusåpakändis från Big Brother (välj själv) och Öhlins är varför inte Ingemar Stenmark eller Foppa. Bra folk liksom.

Öhlins gör att man är stolt över att vara svensk. Jag vinkar alltid när jag kör förbi på E4:an. :D

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...