Anderstorp 21/4-25/4

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kan bli träningsläger den 22 och 23. Är deras egen önskan iaf. Men vänta tills det kommer en inbjudan innan det är klart om det blir och vilka dagar isf. Dom kan ha svårt att få dagar att köra på där! Nån slags träning på fredan blir det förhoppningsvis ändå..

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Jo, men prat om träningsläger, halva onsdagen + hela torsdagen och fredagen.

När dom pratade om att ha tävlingen den 1-2 maj så ville dom ha träning halva ons + tors + fred.

Men nu när dom flyttat fram tävlingen en vecka så verkar det som om det bara planeras för träning tors-fred?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Kan bli träningsläger den 22 och 23. Är deras egen önskan iaf. Men vänta tills det kommer en inbjudan innan det är klart om det blir och vilka dagar isf. Dom kan ha svårt att få dagar att köra på där! Nån slags träning på fredan blir det förhoppningsvis ändå..

På fredan får vi jävlar hoppas att det blir träning. Varför skulle det inte bli det?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Senast det var SM-tävling där (2002) så blev hela träningslägret plus fredagsträningen instäld!
Förhoppningsvis var det bara en engångsföreteelse.. Men dom har svårt att få dagar att köra på där!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Axxexs skrev:
Senast det var SM-tävling där (2002) så blev hela träningslägret plus fredagsträningen instäld!
Förhoppningsvis var det bara en engångsföreteelse.. Men dom har svårt att få dagar att köra på där!

Ehh, fredagsträning var det väl ändå? Svagt minne av att jag vinglade runt i regnet på både fredagen och lördagen..

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Chris Ash skrev:
På fredan får vi jävlar hoppas att det blir träning. Varför skulle det inte bli det?
Tidsbrist eller bullerdagsbrist? Fredagsträningar är ju ingen självklarhet/rättighet tyvärr. Se bara SO-premiären som alltid körs utan fredagsträning. Fast Anderstorp kommer säkerligen ha det, brukar va ordning där. :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Det var det, har kollat Öjjes papper...

Kallt och jävligt var det iaf, och immigt, varje gång man kom ner på slutet av rakan hoppades man att man skulle ha den gula konen till vänster om sig..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Kallt och jävligt var det iaf, och immigt...

Det är precis sådana upplevelser jag ska försöka undvika. Regnade det hela helgen? Risk för regn - inget race.

På tal om detta. Man kan ju faktiskt bli överraskad. Hur ser man om regndäck är uttjänta eller har liv kvar i sig?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nyteknik skrev:
Det är precis sådana upplevelser jag ska försöka undvika. Regnade det hela helgen? Risk för regn - inget race.

På tal om detta. Man kan ju faktiskt bli överraskad. Hur ser man om regndäck är uttjänta eller har liv kvar i sig?
Proffsen ser det på en gång, jag märkte det först när det va försent :crash

Regndäck brinner upp på nolltid om det inte är tillräckligt blött.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:

Anderstorp är nästan alltid garanterat regn, men det är sånt man måste lära sig ändå..
Regndäck ska man väl inte "lagra" för länge om man använt dem. Jag har kört på "förra årets" utan större problem. Längre än så har jag ingen aning om..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oFFkeFF skrev:
Anderstorp är nästan alltid garanterat regn, men det är sånt man måste lära sig ändå..
Regndäck ska man väl inte "lagra" för länge om man använt dem. Jag har kört på "förra årets" utan större problem. Längre än så har jag ingen aning om..
Jag köpte spritt nya i höstas, ett säkert tecken på att det inte kommer att regna på hela sommaren :gnissla

Att köra i regn är bra träning, men det blir kallt & skitigt :(

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
oFFkeFF skrev:
Sedär, vi har goodstuff på startlinjen på anderstorp också :tummenupp

Regnar det så vete faan om jag kör.. Då sitter jag nog hellre i tältet å dricker kaffe, alternativt öl.. Anderstorp skulle man ju kunna skippa redan från start iofs.. lär vara både drivis, hagel å snö..

/B

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Sedär, vi har goodstuff på startlinjen på anderstorp också :tummenupp

Anderstorp blir nog inte av men inte pga regnrisk. Har ju tre uppsättningar regndäck som man måste få användning för.

Therudeboy

Guest
Som jag sagt innan så regnar det inte här på svenska california kusten, alltid fint väder :fakta ;)

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...