Anderstorp 21/4-25/4

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Anderstorp blir nog inte av men inte pga regnrisk. Har ju tre uppsättningar regndäck som man måste få användning för.

Back up your hard talk :fatta! :D
Där har du perfekt upplägg om träningslägret blir av, stor och bred bana där du kan åka i stort sett i vilket spår som helst i ett flertal kurvor, långa rakor för att se hur du ska ställa in motorn etc.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Axxexs skrev:
Senast det var SM-tävling där (2002) så blev hela träningslägret plus fredagsträningen instäld!
Nix, det var 2001 träningslägret samt fredagsträningen blev inställt. Regnet kom och gick under hela helgen och det var strax under 10 grader på dagen, ganska ok. 2002 var det blött och kallt fredag, lördag och söndag. Efter den helgen har jag tagit för vana att alltid ta med mig gummistövlar. Det är riktigt bra humörsänkare att gå runt blöt och kall in till benet dygnet runt, det är riktigt värdelöst faktiskt. Glöm inte gummistövlarna!

Edit.
Hur kunde jag glömma det viktigaste? Den nästa skönaste omkörningen under racet var när jag bromsade mig förbi Axxexs inför sista kurvan på sista varvet. Nu var det inte så märkvärdigt som det låter då han drogs med ryggsmärtor och veknade mot slutet av racet.

Last edited:

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Teddy skrev:
Nix, det var 2001 träningslägret samt fredagsträningen blev inställt. Regnet kom och gick under hela helgen och det var strax under 10 grader på dagen, ganska ok. 2002 var det blött och kallt fredag, lördag och söndag. Efter den helgen har jag tagit för vana att alltid ta med mig gummistövlar. Det är riktigt bra humörsänkare att gå runt blöt och kall in till benet dygnet runt, det är riktigt värdelöst faktiskt. Glöm inte gummistövlarna!

Å andra sidan så tog pilsnern slut i klubbstugan, danskarna fick hämta nödpilsner!

/B

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Back up your hard talk :fatta! :D
Där har du perfekt upplägg om träningslägret blir av, stor och bred bana där du kan åka i stort sett i vilket spår som helst i ett flertal kurvor, långa rakor för att se hur du ska ställa in motorn etc.

Har faktiskt "legitimt" skäl med stor släktträff pga 100-årsfirande. Fast man kanske ska åka och träna bara? :confused:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det är bara bra om det regnar på A-torp, jag behöver träna på regn. Bättre att sommarracen blir soliga och fina. :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Det är bara bra om det regnar på A-torp, jag behöver träna på regn. Bättre att sommarracen blir soliga och fina. :)
Jag är sugen på att köra i Anderstorp, passa dig när jag kör upp bakom dig på flygrakan, jag ska sätta en fot i ryggen på dig och puffa upp dig & din fjollmoppe i +280 km/h så att din lilla symaskinsmotor exploderar.

:brynad

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Flytta släktträffen till anderstorp :rolleyes:

Det är faktiskt inte så långt eftersom vi ska vara utanför Växjö. Det var därför jag tänkte att man kanske skulle vara där på träningslägret, OM det nu blir av....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Det är faktiskt inte så långt eftersom vi ska vara utanför Växjö. Det var därför jag tänkte att man kanske skulle vara där på träningslägret, OM det nu blir av....

Du kan vara på släktträff på kvällen, rejsa på dagen :fatta! :D
En annan firade/sörjde sin 30-årsdag spik nykter och tidigt i säng för att åka rejs på söndagen :)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Enligt www.arc.nu så ser både läger och SM ut att bli av i alla fall.
Sen allt gnäll om att det är kallt och blött mm: ni skulle ha varit med på SM-premiären den 12 April 2000 då det var -1 grad på natten... Jag sov i ambulansen utan värme på ett vanligt liggunderlag. Min definition på kallt är lika med denna natt. Dessutom så frös kylaren sönder på RD'n och förstörde hela säsongen. :huvet
Men på dagarna var det kanonväder! Anderstorp är väl det närmaste en "riktig" internationell bana man kan komma i Sverige, klart att ALLA som kan ska dit oavsett regnrisk! :Bugar

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Teddy skrev:
Hur kunde jag glömma det viktigaste? Den nästa skönaste omkörningen under racet var när jag bromsade mig förbi Axxexs inför sista kurvan på sista varvet. Nu var det inte så märkvärdigt som det låter då han drogs med ryggsmärtor och veknade mot slutet av racet.

Var en spricka på ett revben som jag lyckades ådra mig veckan innan på Mantorp, genom att highsida med min RS250! :va (hade svårt att sova för det gjorde ont att andas, men att köra hoj kunde man inte låta bli!?)

Jag kommer iaf till Anderstorp även om det finns risk för regn!! Måste ju jämföra toppfarter och kurvhastigheter mot Torkel i hans roliga dataloggingsprogram! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Du kan vara på släktträff på kvällen, rejsa på dagen :fatta! :D
En annan firade/sörjde sin 30-årsdag spik nykter och tidigt i säng för att åka rejs på söndagen :)

Tål att tänkas på.
Själv åt jag havregrynsgröt på min 30-årsdag pga en extremt luktkänslig gravid sambo.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Axxexs skrev:
Jag kommer iaf till Anderstorp även om det finns risk för regn!! Måste ju jämföra toppfarter och kurvhastigheter mot Torkel i hans roliga dataloggingsprogram! :tummenupp
Stopp och belägg, det är inte mitt program utan AIM's! Men jämföra ska vi i vilket fall! :fyllisar

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Bj.O.rn skrev:
Regnar det så vete faan om jag kör.. Då sitter jag nog hellre i tältet å dricker kaffe, alternativt öl.. Anderstorp skulle man ju kunna skippa redan från start iofs.. lär vara både drivis, hagel å snö..

/B

Drick inte för många öl innan och glöm inte extra racerkallingar :arsele :D
När vi (du där bak) har åkt tills du bankar i kåpan så drar vi in i ditt tält
och :fyllisar tills backen e tom
JR

jimmbo

www.islandmoto.com
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
tl1000r
Hojåka

skall köra upp för licensen på anderstorp den 22 april någon mer som e i samma båt??

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
RTR skrev:
Drick inte för många öl innan och glöm inte extra racerkallingar :arsele :D
När vi (du där bak) har åkt tills du bankar i kåpan så drar vi in i ditt tält
och :fyllisar tills backen e tom
JR

Hähä, låter perfekt! :tummenupp

/B

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Hoj
Hojlös =(
Ähhh, sluta gnäll om regn...

Det är kul att köra regn så länge det inte är monsunvarianten :banana

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...