fett fler när bilder plz
hade du kört med passagerarpinnarna inne hade det gått fortare om du inte redan viste detta eller du gjorde så för att inte knäcka alla där ute?
Det vart sånt jävla käftande på folket med mindre kubik att jag vart tvunngen och ge dom handikapp.........
fast nu har du gett dem handikapp, nästa gång får du ge dig själv ett handikapp, annars blir det ju ingen balans i universum
Jaha, sammanfattning av dagen so far:
Fiver bör inte ha något med någonting som kan behöva en gnutta av organisering. Det är helt galet hur flummigt allt är. Imorse skulle vi besikta hojen, men innan det var vi tydligen tvungna att anmäla oss i samma kö som "fiver-avdelningen".
Ställer oss i kö, och efter en kvart blev vi tillsagda att gå upp i Honda-salen istället för att stå där. Men vi skulle besikta hojen först sa dem.
Snaggis besiktning gick till ungefär enligt följande:
- Kan du besikta min hoj?
- ja, kan jag väl, men du ser ju bra ut så då gör säkert hojen det med.
-jaha..?
- ja, så länge det inte rinner olja från den så är det ju ok!
Haha, jag trodde han skämtade först, de kollade inte alls på hojarna. Upp i Honda-salen för teori som car minst lika luddig.
Massa instruktörer som enligt dem själva och Honda skulle ge oss massor av feedback men de verkade överlag vara mer intresserade av att försöka köra snabbt själva.
Överlag har det varit skitdålig koll på allt som rört körningen och runt omkring.
- ingen målflagg / röd använda istället
- ingen gulflagg
- kör du av får du stå och jonglera leca-kulor tills passet är slut. Tack gode gud att ingen skadat sig för de skulle säkert varit döda innan skamkärran kommit fram.
- i vårt grupp körde vad jag kunde 3 skramlaha, 2 suzuki och 1 BMW vid ett tillfälle. Jävligt konstig "Hondagrupp" om jag får säga det själv. Men men..
1.58.81 blev det idag vid det tillfälle jag hade laptimern på, men jag förstår inte var fan man ska hitta resterande sekunder att kapa! :/ ajaa, imorgon är det en ny dag.
Du har helt rätt i att han skämtade. De som besiktigar har full koll på vad som är viktigt, och kollar detta noga. De har instruktioner att följa. De är i kort drag: Kolla beläggen fram/bak, kolla efter oljeläckage, kolla att inget är löst, kolla bromsslangarnas dragning, kolla avgassystem. Är det fler punkter du tycker behöver kollas?Snaggis besiktning gick till ungefär enligt följande:
- Kan du besikta min hoj?
- ja, kan jag väl, men du ser ju bra ut så då gör säkert hojen det med.
-jaha..?
- ja, så länge det inte rinner olja från den så är det ju ok!
Haha, jag trodde han skämtade först, de kollade inte alls på hojarna.
Vad tråkigt att du är missnöjd!
Här kommer lite klarlägganden:
Du har helt rätt i att han skämtade. De som besiktigar har full koll på vad som är viktigt, och kollar detta noga. De har instruktioner att följa. De är i kort drag: Kolla beläggen fram/bak, kolla efter oljeläckage, kolla att inget är löst, kolla bromsslangarnas dragning, kolla avgassystem. Är det fler punkter du tycker behöver kollas?
Angående instruktörerna, vi tar åt oss av den kritiken och sträcker upp deras uppträdande. De är definitivt där för er.
Angående hojfabrikaten, vi har inte tillräckligt med hondacyklar för att kunna ge alla föråkare en egen, utan de får köra på sin egen hoj. Jag vet ingen annan arrangör som förser föråkarna med hojar.
Angående rödflagg istället för målflagg, på Anderstorp finns ett problem som inte de andra banorna har. Om vi flaggar av med målflagg tar det minst 2 minuter innan alla sett målflaggen, därefter minst 2 minuter till innan sista man kör i depå. Med rödflagg tömmer vi banan på max 2 minuter. Det gör att vi kan få mer effektiv bantid och mindre dötid mellan passen.
Angående avåkningar som inte bärgas under passen så gör vi så för att maximera körtid. Funkisarna gör bedömningen om föraren är skadad eller hojen ligger farligt, och därefter tas beslut om avflaggning eller köra vidare.
Ge gärna feedback under dagen så försöker vi rätta till det du är missnöjd med! Det är svårare att i efterhand korrigera sånt här.
Annars tyckte jag det var en mycket trevlig helg och har överlag ingenting annat att klaga på.
Jag hörde nått klagomål på att start och målrakan vart för kort
Ja start o målrakan var åt helvete för kort! Eller så är det min hoj som är för lång.
Har inte du ABS?
Har inte du ABS?
Du kan prova min hoj. Lyckas du få ABS att gå in på framhjulet rakt fram på torr asfalt är du bra duktig. Ni ska inte snacka om ABS hit och ABS dit när ni inte själva vet hur det funkar i verkligheten.
Ja. DU i hövlig form. Är du inte utbildad pojkspoling?!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |