Anderstorp med SMC Väst

Najjklas

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2010
Hoj
Thunderace -97
Jag ska ner på fredag. Häng på du, grillning utanför stugan på kvällen om det är torrt! Jag hyrde en idag. Fanns två kvar efter det.

hur mycke tar dom för stugorna?
ska ner för första gången nånsin (sjukt förväntansfull o lite nervös) och har inte bestämt mig om man ska gå upp med tuppen o åka ner eller om man ska försöka hitta nånstans o natta över...

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Hur funkar det om man vill köra på dessa dagar, måste man gå så kallad "kurs" eller kan man komma och bara åka själv som på andra vanliga bandagar !?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
hur mycke tar dom för stugorna?
ska ner för första gången nånsin (sjukt förväntansfull o lite nervös) och har inte bestämt mig om man ska gå upp med tuppen o åka ner eller om man ska försöka hitta nånstans o natta över...

500kr natten. Två bäddar och man tar med egna lakan.

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Hur funkar det om man vill köra på dessa dagar, måste man gå så kallad "kurs" eller kan man komma och bara åka själv som på andra vanliga bandagar !?

Nej du är antingen deltagare i kursen eller åskådare från läktarn! :tummenupp

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Yamaha R6 -08
Då var lördagen full! Gick himla fort på slutet :)
Fredagen finns fortfarande endel platser kvar, men vänta inte för länge för det trillar in flera per dag där också!

Ses till helgen!

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
mitt skinnställ sitter som ett korvskinn.. har plockat ner mej 8kg för o komma i men pallar nog inte att traska omkring i det en hel dag.. det är ok med allvädersbyxor/skinnjacka (med skydd naturligtvis) va? kollade smc:s hemsida, såg att steg 5-6 i deras sporthojskurs krävde ställ men hittade ingen om helgens kurs(er)..

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Yamaha R6 -08
mitt skinnställ sitter som ett korvskinn.. har plockat ner mej 8kg för o komma i men pallar nog inte att traska omkring i det en hel dag.. det är ok med allvädersbyxor/skinnjacka (med skydd naturligtvis) va? kollade smc:s hemsida, såg att steg 5-6 i deras sporthojskurs krävde ställ men hittade ingen om helgens kurs(er)..

Att man har utrustning som är godkänd för MC-körning, är det som krävs.
För den egen säkerhet är det bra om du kan koppla ihop jacka och byxor.

Alternativt tar du med dig skinnstället också och "hoppar" ur det mellan körpassen ;-)

Mer kan du läsa här: http://svmc.se/Distrikt/vastragotaland/School/Anderstorp-2012/Klader-och-sakerhet/

Vi ses!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte kika ner och plåta i alla fall på Lördagen, då jag inte kan delta pga skada. :4skrika
Får sikta på Knutstorp senare i sommar istället, så har man logi hos morsan. :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Tänkte kika ner och plåta i alla fall på Lördagen, då jag inte kan delta pga skada. :4skrika
Får sikta på Knutstorp senare i sommar istället, så har man logi hos morsan. :tummenupp
Var det inte du som skulle vara grill-pilot på fredagen? :rolleyes:

Jäklar vad jag längtar! Jag har bestämt fint väder till båda dagarna.

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Kör upp efter jobbet på fredag och tillbringar natten på hotell åsen inför lördagen. Nya bakdäcket ruggar jag upp under de 27 milen norröver...

Min premiär på Anderstorp efter många många bandagar på knixiga Knutstorp och Sturup

Och där blev det 1-0 till Sverige!

Skickat från min GT-P1000 via Tapatalk 2

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det var ett tag sedan jag åkte inhägnat, var det 32 PSI bak och 30 PSI fram man skulle ha?
2,3 resp 2,1 bar kanske?

Finns det kompressor på banan eller ska man ta med egen? El?

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hej!
Har du inte specifika "racedäck" följ de anvisningar som tillverkaren skriver gällande däcktryck.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen

Steg 4 är nästan att "åka själv". Här får du individuell coaching, vilket kan innebära att du får olika saker att tänka på eller öva under körpassen. Du är alltså inte bunden till olika fasta övningar som i steg 1-3.
MEN, 1-3 är absolut inte tråkiga bara för att de är uppstyrda, tvärtom är de roliga och lärorika.
Att köra på bandagar där det är "fritt blås" är kul.
Att gå kurs är kul.
Att göra båda är roligast och mest utvecklande.

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
XT1200Z
Kör upp efter jobbet på fredag och tillbringar natten på hotell åsen inför lördagen. Nya bakdäcket ruggar jag upp under de 27 milen norröver...

Min premiär på Anderstorp efter många många bandagar på knixiga Knutstorp och Sturup

Och där blev det 1-0 till Sverige!

Skickat från min GT-P1000 via Tapatalk 2

Vi ska också till det hotellet :tummenupp men det ligger under renovering så man undrar hur det kommer att se ut :va
men men en kall på kvällen sen sover man nog gott :hihi

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hej!
Har du inte specifika "racedäck" följ de anvisningar som tillverkaren skriver gällande däcktryck.

Får se om jag hittar några tillverkarrekommendationer nånstans, annars hittade Google en annan tråd åt mig som sa 2,2 fram och 2,2-2,4 bak.

Har däckutvecklingen kanske gjort att svaret idag är lite mer "beror på"?

Vanliga standardostar på vanlig standard-r1.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0