Anderstorps Motorbana!?

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Klart man skriver på annars utrotar dom ju oss som gillar motorsport genom att vi inte får någonstans att vara.

Skulle faktiskt vara kul att se en jämförelse hur mkt CO2 som exempelvis hästsport som anses som en mer naturlig sport faktiskt ger i utsläpp / utövare.
Faktiskt så bidrar hästen själv till utsläpp även när den inte rids i form av gaser.

Varför inte ta Fotboll och resor till och från träningar eller Hocky.

Ofta så i sådana sammanhang som detta så tittar man på miljöpåverkan.
Jag är dock övertygad om att vi som sysslar med Motorsport bidrar med en ytterst liten del av föroreningar som olika sporter bidrar med.....

Ta Golf.. Hur många tar inte bilen till Golfbanan flera ggr / V eller åker land och rike runt för att spela.
Ska man vara korrekt så ska man ju i så fall förbjuda alla sporter.

Så signera nu detta så att de som beslutar får tryck på sig och inser att det finns en massa utövare som vill precis som andra få chansen till att utöva sin sport.
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Någon som skickar till SMC med ?

Kan inte någon ta in detta på SMC och i våra Mc tidningar?
Det borde ju öka antalet underskrifter drastiskt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Klart man skriver på annars utrotar dom ju oss som gillar motorsport genom att vi inte får någonstans att vara.

Skulle faktiskt vara kul att se en jämförelse hur mkt CO2 som exempelvis hästsport som anses som en mer naturlig sport faktiskt ger i utsläpp / utövare.
Faktiskt så bidrar hästen själv till utsläpp även när den inte rids i form av gaser.

Varför inte ta Fotboll och resor till och från träningar eller Hocky.

Ofta så i sådana sammanhang som detta så tittar man på miljöpåverkan.
Jag är dock övertygad om att vi som sysslar med Motorsport bidrar med en ytterst liten del av föroreningar som olika sporter bidrar med.....

Ta Golf.. Hur många tar inte bilen till Golfbanan flera ggr / V eller åker land och rike runt för att spela.
Ska man vara korrekt så ska man ju i så fall förbjuda alla sporter.

Så signera nu detta så att de som beslutar får tryck på sig och inser att det finns en massa utövare som vill precis som andra få chansen till att utöva sin sport.

Exakt dom siffrorna finns i MKB (miljökonsekvensbeskrivning) som jag lämnade in för ett par veckor sedan. Ska se om jag hittar dom i den 400 sidor tjocka buntan med papper.
 

wernermannen

Skrapa skora
Gick med
1 May 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98*såld* Honda CBR1000RR -04 *Såld* Yamaha R1 2004 *såld* Dr650r 1993 *såld* Nuvarande Suzuki SV1000S 2004
Påskrivet här oxå:tummenupp
 

MCKrille

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Gislaved
Hoj
Yamaha R1 2001
Kan inte någon ta in detta på SMC och i våra Mc tidningar?
Det borde ju öka antalet underskrifter drastiskt.

Bra idé. Har själv tänkt tipsa den lokala blaskan i byggden. Vill någon hjälpa till så skicka länken till andra forum, blaskor m.m.

Vore kul om det blev ett antal som inte går att ignorera i insamlingen. Jag följer upp så gott jag kan på hemmaplan men tar gärna goda råd på vägen!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Banan skulle "K" märkts efter Cralles hjälteinsats i Superbike VM (Var det -91).
Stödjer.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top