angående bank lån till mc

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
hej, detta kanske e fel tråd o skriva i men men.

undrar kort o gott om de e fler som tagit lån på banken för o kunna ha råd med sin hoj, o hur många år ni fick lägga lånet på???.

för enligt tanten på min bank så fick ja inte lägga de på mer än 3år??? de blir ju en sjuhelsikes summa o betala i mån, sån tur är var en polare med o lyckades få tanten o ändra sig så att ja fick lägga de på 4år dvs 2500kr i mån=( o fick förklaringen att de va bara för att ja sa att ja skulle köpa hoj för pengarna när hon frågade??? frågar för att ja e sugen på o inhandla en äldre hoj som man kan pilla med i vinter. o tänkte då på om man kunde förlänga lånet på något vis, eller ska ja säga att ja ska köpa en lägenhet eller nåt?

svara gärna ni som vet eller har mc lån på längre än 4år?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har inget mc-lån nu, men min första hoj jag köpte la jag på 5 år. Men det var ju en massa år sedan.......

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Rasorblade skrev:
2187454 Har inget mc-lån nu, men min första hoj jag köpte la jag på 5 år. Men det var ju en massa år sedan.......

okej. de kan ju ha ändrats, men ja tyckte iaf tanten såg rött när ja nämde att ja skulle ha pengarna till en hoj, sen ville hon veta vad för hoj ja skulle köpa??? svarade bara en suzuki. tack för svaret iaf :)

Jone Ass skrev:
2187465 Lustigt, på fsb fick ja välja själv så ja la det på 5 år..

när var de?? tog mitt lån i år! kan ju va nån ny regel eller nått från bankens sida?

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
hmm

Jag tog mitt via fsb och då ville jag ha det på ett år men tanten tyckte det vore bättre om jag tog det på 3 istället

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Går ju att ta ett lån utan hojjen som säkerhet! då kan du väl ta upp till 12år?

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
nopp
Vore det itne lättare att bara spara pengarna till du har råd med hojen? Annars blir det väl en jävla massa avgifter man måste hålla på och betala med bankavgift o ränta+hojförsäkring.

Men vafan vet jag :banana

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Cervantes skrev:
2187486 Går ju att ta ett lån utan hojjen som säkerhet! då kan du väl ta upp till 12år?

jo men hon sa att ja var tvungen o uppge vad ja skulle använda pengarna till. men då trodde nog hon att ja ville att hojen skulle stå som säkerhet??. första banklånet så ja e inte för insatt men de verkar vara olika beroende på vilken bank man har.

men iaf så sa hon först att ja inte fick ta de på mer än 3år, sen att de nu blev 4 var att hon som hon sa var sjyst mot mig. drog till o med av en avgift som ja skulle betala i mån på 500kr. så istället för 3000 i mån blev e 2500 :)

El Garto skrev:
2187505 Har inget lån där själv men vad jag vet så är detta det bästa inblanco-lånet man kan hitta.

www.ikanobanken.se

tack :tummenupp ska kolla upp vad som gäller där..

Thoraby skrev:
2187494 Vore det itne lättare att bara spara pengarna till du har råd med hojen? Annars blir det väl en jävla massa avgifter man måste hålla på och betala med bankavgift o ränta+hojförsäkring.

jo de e ju självklart smartast o göra så, men o gå o vänta i 4år :4skrika fast de e klart ja kan ju köpa lite trisslotter eller nått :D

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Gsx-r Freak skrev:
2187528men de verkar vara olika beroende på vilken bank man har.
Det är främst beroende på vem du är, hur kreditvärdig du är och vilka andra affärer du har med banken.

Är du med i facket så kan du oftast få ganska förmånliga medlemslån, Nordea har t.ex ett Medlemslån MC där du lånar minst 30 000 och amorterar av det på upp till 7 år. Räntan ligger på 5,20%.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
De på banken ska vara tacksamma att du valde just deras bank så du behöver ju inte tala om vad du ska ha pengarna till. Själv så "renoverar jag en massa" sist jag tog lån till trumpeten när de frågade...
Hade´

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Gsx-r Freak skrev:
2187450 hej, detta kanske e fel tråd o skriva i men men.

undrar kort o gott om de e fler som tagit lån på banken för o kunna ha råd med sin hoj, o hur många år ni fick lägga lånet på???.

för enligt tanten på min bank så fick ja inte lägga de på mer än 3år??? de blir ju en sjuhelsikes summa o betala i mån, sån tur är var en polare med o lyckades få tanten o ändra sig så att ja fick lägga de på 4år dvs 2500kr i mån=( o fick förklaringen att de va bara för att ja sa att ja skulle köpa hoj för pengarna när hon frågade??? frågar för att ja e sugen på o inhandla en äldre hoj som man kan pilla med i vinter. o tänkte då på om man kunde förlänga lånet på något vis, eller ska ja säga att ja ska köpa en lägenhet eller nåt?

precis tagit lån å de betalas av på 3 år, 3000 i månade.. så drygt att släpa omkring på ett lån längre tid än så..

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Privatlån hos FSB, dom ville helst att jag tog det på max fem år men det var typ en rekomendation, lite olika beroende på vem jag pratade med.
Började på 8år när jag köpte hojen men har senare ändrat det till 5år så man blir av med det någon gång :4skrika

__julle__

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Honda cbr1000rr 05 blå/svart/silver
Gsx-r Freak skrev:
2187450 hej, detta kanske e fel tråd o skriva i men men.

hej. jag har mitt lån på 5 år. Amortering 1500 kr i månaden.
Jag sa att jag skulle köpa motorcykel till dom och det var inga problem.
Jag vill betala 2000 i amortering men hon tyckte att jag skulle ha 1500 kr och det var ju bara att betala in mer om jag ville eftersom lånet är rörligt.
Jag tycker du ska hota med att byta bank. Det brukar dom vara rädda för

Thoraby skrev:
2187494 Vore det itne lättare att bara spara pengarna till du har råd med hojen? Annars blir det väl en jävla massa avgifter man måste hålla på och betala med bankavgift o ränta+hojförsäkring.

Och vem orkar vänta tills man har råd själv när man vill ha en hoj nu??
Är lätt värt dom extra avgifterna

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Förra hojen lånade jag till hos FSB, tog ett "fackmedlemslån" Det var inga som helst problem, de brydde sig inte heller om vad jag skulle ha pengarna till.

Edit: Lånade 60000 på 18 månader.

Den nya funderade jag på att ta på avbetalning hos GE Moneybank, men de ställde en massa krav bla att den skulle bara helförsäkrad osv. Så det fick vara.

Last edited:

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
sgtpepper skrev:
2187545 Det är främst beroende på vem du är, hur kreditvärdig du är och vilka andra affärer du har med banken.

Är du med i facket så kan du oftast få ganska förmånliga medlemslån, Nordea har t.ex ett Medlemslån MC där du lånar minst 30 000 och amorterar av det på upp till 7 år. Räntan ligger på 5,20%.

aha okej. tack förstår de hela lite bättre nu. tyckte endå de var knepigt att hon gjorde allt för o övertala mig att ja inte skulle ha råd, när hyran samt mc lånet o annat e betalt, + att ja sätter undan en summa var mån på ett sparkonto, sen har ja ca6-7 laxar kvar??? o de skulle vara svårt o leva i en månad på?. tack för svaret iaf klarnade lite mer nu

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Gsx-r Freak skrev:
2187588 Sen har ja ca6-7 laxar kvar??? o de skulle vara svårt o leva i en månad på?. tack för svaret iaf klarnade lite mer nu
Till mig sa de att de rekomenderade att man skulle ha 6-7000 kvar när alla fasta kostander t.ex hyra osv var betalt.

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Thermal skrev:
2187580 Förra hojen lånade jag till hos FSB, tog ett "fackmedlemslån" Det var inga som helst problem, de brydde sig inte heller om vad jag skulle ha pengarna till.

Edit: Lånade 60000 på 18 månader.

Den nya funderade jag på att ta på avbetalning hos GE Moneybank, men de ställde en massa krav bla att den skulle bara helförsäkrad osv. Så det fick vara.

okej, min bank har inte de fackföreningslånet längre, sa dom iaf, men tack för svaret låter som ja ska byta bank

Thermal skrev:
2187598 Till mig sa de att de rekomenderade att man skulle ha 6-7000 kvar när alla fasta kostander t.ex hyra osv var betalt.

okej, ja har 10000 kvar när allt e betalt, men sen sätter ja ju undan med, men 10000 e ju en god marginal jämfört med 6-7k så de kan ju inte vara de :va

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Köp ett hus...då e de bara å höja topplånet sen....renovera köket. Du får höja direkt :tummenupp

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Gsx-r Freak skrev:
2187603okej, ja har 10000 kvar när allt e betalt, men sen sätter ja ju undan med, men 10000 e ju en god marginal jämfört med 6-7k så de kan ju inte vara de :va

Ja, det borde ju inte vara några problem. Vad har du för bank?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!