angående bank lån till mc

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vikingarockaren skrev:
2189362 Jag säger som en del andra varför låna till att köpa hoj?

Jag kommer att köra så att jag köper en hoj sen har jag den ett tag och när man får mer pengar över så köper man en bättre och kör på så ist för att vara uppbunden till sjuhundra lån.

Jag måste hålla med, jag köper hellre kontant än att ta på avbetalning MEN det är inte alla som kan göra det när det hanldar om hojar för runt 100 000:-. Har du två ungar tex eller så så kan jag inte tänka mig att man kan spara undan speciellt mycket varje månad. Sen är det ju en viss fördel med lån då man får dra av räntan varje år på deklarationen.

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
såja, efter många samtal o mycke funderande har ja kommit fram till att de nog blir till o spara ihop till en hoj, har 4års avbetalning på min nuvarande, o under dom 4åren hinner ja lägga undan hela 200tusen :yoparty

hmmm 600an hadde man ju kunnat sälja då men ja har redan planer på att den ska pryda storarummet :D

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
heliac skrev:
2187615 Köp ett hus...då e de bara å höja topplånet sen....renovera köket. Du får höja direkt :tummenupp
Bottenlånet :7peta
Skrev om mina i höstas, och blev av med både topplån, billån & renoveringslån. Peta ner alltihop i bottenlån med sketalåg ränta :) Ibland är det bra att saker blir dyrare :tummenupp

Dee_cati skrev:
2187715 Och det är nu trådstartaren går in till en annan bank, visar upp sina lånegrejjer och villkor på nuvarande bank och han får då genast ett bättre erbjudande om han byter bank.
Sedan går han med det till nästa, o.s.v. Efter några varv blir det riktigt bra. Funkar kanske bäst om man ska ha stora grejjer som hus, men ändå...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!