angående effekten på min o andra hojar

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
ang körkåt

har kör nog me duccen bara för att den e den som gör mig körkåt om ja nu får igenom decibelen:yoparty

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Ett väldigt bra råd till dig är som jag brukar säga till nyblivna Rossis. Gör det enkelt för dig. jag tror att köra Ducce är betydligt svårare att åka fort med än tex en R6. Dels pga att om du hoppar av banan blir det svårt med delar vilket inte en räjshelg går ut på att leta efter. Vidare är det inge kul att bli frånåkt pga sämre hk. Jag själv lever ju inte som jag lär då minna 3 år har varit på Honda vilket jag tror är en stabilare men lite svårare hoj (detta bär mig i mot att ekänna) men om man kollar tex tester så ligger Hondan ca 1 sek efter vilket torde innebära att med två lika sunkiga Rookies åker den ena ca 1sek snabbare med tex Yamman. Dock har jag har trifts väldigt bra på dom. Här kommer ju en annan aspekt in. Trivs du på Duccen är det möjligt att du kör fortare på den därför, men jag tror inte det är troligt.

björn

linus 30

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Honda RS125, Kawasaki zx6r 98:a
hallå ja

mitt dilemma är att jag fastnat för märket ducati:yoparty vet tyvärr att effekten skiljer rätt så drastiskt men hur mkt e det egentligen? tror min 748a har ca 90 på bakhjulet(förhoppningsvis drygt) vad har era hojar på en bänkning? funderar på att köpa en slit o släng r6 istället men undrar om det e lönt:va

jag körde rookie 06 med min kawasaki 98års modell som har 107hk på veven.. vet inte riktigt hur mycke d blev kvar för bakhjulet.. men jag plaserade mig som bäst tia så d e inte omöjligt för dig att plasera dig bra bara du trivs ned hojjen.

go for it man:yoparty

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Tråkiga med Ducce och andra V.motorer är att man inte känner farten lika mkt.
Du kollar på mätaren och där står 160 och skylten säger 90.. du trodde du körde lagligt ;)
En R1:a R6 osv... känns att man kör 160 det är ettrigare och farten känns då snabbare när den är snabbare.

Alltså kör man lagligare men snabbare än en Twin :D

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Min suzuki gsx-r 600 är bänkad till 105,3 bhp. om det är mkt eller lite det vet jag inte..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0