Angående enduro och landsväg.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Jag betalade 3500/år halv försäkring för min gamla wr400 -99 via LF.
Den stod på mig och då var jag 22år gammal.
Han som hade den innan körde runt utanför gbg med den och den är e-reggad, han hade blivit stoppad flera gånger sa han, "visade bara upp medlemspapper för en klubb och reg. bevis" sen sa polisen något i stil med "jaja, åk till träningen du".

Så länge man inte burnar/stajlar runt på stan kl 23 på en lördag ska det att vara lugnt.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Gällande försäkring så har den sk enduroförsäkringen försvunnit på många bolag, istället tecknar man en vanlig eller en "offroadförsäkring".
LF har en speciell för Yamaha som är billig.

Gällande regler mm kan man kolla på www.svemo.se.

Att Lv-regga en enduroreggad cykel faller oftast på ljudnivån om man inte kan köpa ett Lv-kit från en återförsäljare komplett med intyg, oftast är det billigare/enklare att köpa färdigreggad. Vissa modeller är i princip omöjliga att Lv-regga.

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Barrett skrev:
Kolla först vad försäkring för e-reg + license kostar & jämnför med LV-reg försäkring. Jag har ingen personlig erfarenhet av det, men en bekant fick hutlösa premier på e-reg & helt ok pris vid lv-reg.

Nu har jag inte dom exakta siffrorna här på jobbet men licensen kostar c:a 1200kr/år och jag tjatade till mig en offroadförsäkring av en snäll tant på LF för c:a 3500/år halvförs.

Köp min :)

/Peter

Edit: halvförs

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Det blir nog en Honda Xr400 eller en Xr600 som är landsvägsreggad.
Har bara hört gott om dom hondamodellerna. Verkar ju hålla väldigt bra och ha en bra prestanda.
Ska ringa runt och jämföra priser på offroadförsäkringar idag. Kanske kan få den under Ifs hondaförsäkring...

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Empa skrev:
Jag betalade 3500/år halv försäkring för min gamla wr400 -99 via LF.
Den stod på mig och då var jag 22år gammal.
Han som hade den innan körde runt utanför gbg med den och den är e-reggad, han hade blivit stoppad flera gånger sa han, "visade bara upp medlemspapper för en klubb och reg. bevis" sen sa polisen något i stil med "jaja, åk till träningen du".

Så länge man inte burnar/stajlar runt på stan kl 23 på en lördag ska det att vara lugnt.

Det blir en lv-reggad direkt. Vill ha möjligheten att kanske slänga på ett modardkit någon gång. Och då blir det nog en del stadsåkning.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag betalar 1900kr per år(halv) för min xr600 i sundsvall :tummenupp
de tycker jag va hyfsat

sen att jag e toknöjd med den e oså bra :yoparty

o med motardisar o annat krafs har jag betalat 27 tusen allt som allt. då har jag endurodäck endurodubbade däck o motardfälgar....
börja bli ett gäng i den här stan oså :rofl

Snorfen

Guest
Fudpucker skrev:
Det blir nog en Honda Xr400 eller en Xr600 som är landsvägsreggad.
Har bara hört gott om dom hondamodellerna. Verkar ju hålla väldigt bra och ha en bra prestanda.
Ska ringa runt och jämföra priser på offroadförsäkringar idag. Kanske kan få den under Ifs hondaförsäkring...

Klokt val!
Är inte de värsta maskinerna men finns hur mkt eftermarknadsprylar att köpa,sen håller dom nog tusan längre än en själv åsså! :)
Köpte själv en helt ny för ngr år sen...hade man inte vart så ombytlig av sig hade den blivit kvar!Blir säkert en till när jag får råd igen...
Offroad-åkning är hur kul som helst!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...