Angående ombygge utav Honda nsr.

Bäcker

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Honda NSR 125r 92.a
Tjenare..

Jag har planerat att ta en gammal Derbi senda ram från 01 och montera i min honda nsr 125r motor från 92.

hade dåligt med pengar när jag skulle köpa mc och vela igentligen ha en supermotard 125.cc.
Så jag undrar nu om det kan va möjligt att motorn får plats eller om det bara är onödigt arbete och flytta ur motorn ur hondan och se om den passar i Derbi senda ramen?

Tack för svar.
Mvh. Andreas ::pannkyss

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
derbi senda vadå? mopeden eller 125an? för en mc-motor på en mopedram hade inte jag vågat köra med..

Last edited:

Bäcker

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Honda NSR 125r 92.a
Derbi senda moped ramp. Dom är ju starkt bygga och borde kunna hålla för en 125 cc motor

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
aha.. men då så :) själv körde jag en gammal mt5 på moppetiden och att åka i 140 med den är inget man vill göra frivilligt.

Last edited:

Bäcker

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Honda NSR 125r 92.a
någon som vet vad man måste göra för att få den registrerad?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
någon som vet vad man måste göra för att få den registrerad?

Reggningen blir problem för att du måste regga den som amatörbyggt fordon, och dessa får man inte köra på med A1-kort. Ska man ändå köra olagligt kan du lika gärna spara pengarna å skita i att regga den.. Det ser ju ut som en moped så vem anar nått? hehe

Eller ens möjligt. :fakta

om man sätter 125cc motor i den borde det väl gå? om inte skiten skakar sönder innan man kommer upp i hastighet förstås.

Last edited:

Bäcker

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Honda NSR 125r 92.a
Reggningen blir problem för att du måste regga den som amatörbyggt fordon, och dessa får man inte köra på med A1-kort.

om man sätter 125cc motor i den borde det väl gå? om inte skiten skakar sönder innan man kommer upp i hastighet förstås.

Joo men det är inte hastigheten jag är ute efter. jag är mäst för skogs körning och bakhjuls åkning :p det är ju inte kul och varva ur en 125.a över huvudtaget så :huvet

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Joo men det är inte hastigheten jag är ute efter. jag är mäst för skogs körning och bakhjuls åkning :p det är ju inte kul och varva ur en 125.a över huvudtaget så :huvet

men fan att du alltid svarar precis när jag ändrar mina inlägg.. Nä men ja pratade om en mt5 hehe..

så här skrev jag i ändrigen iallafall: Ska man ändå köra olagligt kan du lika gärna spara pengarna å skita i att regga den.. Det ser ju ut som en moped så vem anar nått? hehe :tummenupp

Bäcker

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Honda NSR 125r 92.a
men fan att du alltid svarar precis när jag ändrar mina inlägg.. Nä men ja pratade om en mt5 hehe..

så här skrev jag i ändrigen iallafall: Ska man ändå köra olagligt kan du lika gärna spara pengarna å skita i att regga den.. Det ser ju ut som en moped så vem anar nått? hehe :tummenupp

Jo det är ju klart. men endå. blir man stoppad av snuten så är det ju rätt dumt om den inte är reggad :p

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
haha ja.. den låter ju onekligen som en trimmad moped så alla skulle nog stoppa å kolla :p men det gör de nog ändå även om den är omreggad, eftersom den ser ut som trimmad moped. Då ser de kanske att den är ombyggd och reggad, och samtidigt ser de att du inte har körkort till den hehe.. Hade jag varit du hade jag nog försökt hitta en orginal 125a till ett vettigt pris.:gnissla

Bäcker

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Honda NSR 125r 92.a
haha ja.. den låter ju onekligen som en trimmad moped så alla skulle nog stoppa å kolla :p men det gör de nog ändå även om den är omreggad, eftersom den ser ut som trimmad moped. Då ser de kanske att den är ombyggd och reggad, och samtidigt ser de att du inte har körkort till den hehe.. Hade jag varit du hade jag nog försökt hitta en orginal 125a till ett vettigt pris.:gnissla

haha joo det är sant. men jag har A1 körkort och är ägare av en komplett honda nsr 125r från 92. går som en dröm men den är svår och få upp på bakhjulet. och så skogskörning är ju någon jag kan fetdrömma :p

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Då hade jag sålt den å köpt nått annat.. Själv vill jag mer än gärna sälja min rs och köpa en 4takt motard, men pengarna måste tyvärr gå till bil, så när jag säljer 125an blir det nog inte mycket mer mc förän jag fått jobb. :gråta

Bäcker

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Honda NSR 125r 92.a
Då hade jag sålt den å köpt nått annat.. Själv vill jag mer än gärna sälja min rs och köpa en 4takt motard, men pengarna måste tyvärr gå till bil, så när jag säljer 125an blir det nog inte mycket mer mc förän jag fått jobb. :gråta

joo men 4taktarna är ju så klena =/ isåfall skulle de varit en ktm exc 125, eller vad dom heter som är 2 takt. men dom går ju lös på nästan 40 tusen och sånna pengar har jag tyvärr inte.

men tack för hjälpen endå. :p jag får se vad jag kommer på

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
CRM/DTR motard?

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha

pappa betalar :gnissla

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...