iJvb
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2013
- Hoj
- Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Kan inte låta bli att fundera på hur bra va egentligen min tid som jag fick på Mittsverigebanan. Behöver lite referenser att relatera till!
Lite bakgrund om mig:
körde upp för mc 4v innan bandagen
hade avverkat ca 250mil totalt på mc hittills i år.
mc.n
en BMW F800s med gatdäck och original svampig framgaffel.
känslan totalt sett så trivdes hojen riktigt bra på banan förutom den blev lite frånåkt när de andra drog på gasen på rakan. Blir så när man kör med 85hk i motorn
Bandagen:
hela förmiddagen regnade i stort bort så det blev mest att träna spårval och säkra inbromsningar i lägre fart. blev klockad ca 1,40 i regnet på förmiddagen.
efter lunch började det torka upp så vid ca 14 så blev jag tydligen filmad
och utav denna film så har jag noterat en varvtid på 1.13
jag körde ju några pass till och kan bara säga det gick snabbare på sista körningen men har ingen tid då.
min fundering nu är att det pratas ju om 1.05 som bra om jag förstått det rätt men vad är då min tid 1.13 i det här sammanhanget?
vidare funderar jag är det rimligt att komma ned i 1.05 med min mc utan modifieringar?
har lite svårt förstå hur mycket snabbare det är 1.13 vs 1.05 på Mittsverigebanan.
i övrigt ny bandag är bokad på mittsverige och även denna gång blir det snabb grupp så jag slipper hålla igen i kurvorna. hoppas bara de andra inte misstycker. sist hade de inget emot mig i varje fall
Lite bakgrund om mig:
körde upp för mc 4v innan bandagen
hade avverkat ca 250mil totalt på mc hittills i år.
mc.n
en BMW F800s med gatdäck och original svampig framgaffel.
känslan totalt sett så trivdes hojen riktigt bra på banan förutom den blev lite frånåkt när de andra drog på gasen på rakan. Blir så när man kör med 85hk i motorn
Bandagen:
hela förmiddagen regnade i stort bort så det blev mest att träna spårval och säkra inbromsningar i lägre fart. blev klockad ca 1,40 i regnet på förmiddagen.
efter lunch började det torka upp så vid ca 14 så blev jag tydligen filmad
och utav denna film så har jag noterat en varvtid på 1.13
jag körde ju några pass till och kan bara säga det gick snabbare på sista körningen men har ingen tid då.
min fundering nu är att det pratas ju om 1.05 som bra om jag förstått det rätt men vad är då min tid 1.13 i det här sammanhanget?
vidare funderar jag är det rimligt att komma ned i 1.05 med min mc utan modifieringar?
har lite svårt förstå hur mycket snabbare det är 1.13 vs 1.05 på Mittsverigebanan.
i övrigt ny bandag är bokad på mittsverige och även denna gång blir det snabb grupp så jag slipper hålla igen i kurvorna. hoppas bara de andra inte misstycker. sist hade de inget emot mig i varje fall