Angående Yamaha WR125R.

WRR125

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2012
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -07
Tjena! Detta blir mitt första tråd här på Sporthoj så säg till om jag har gjort nåt fel!

Jag har en Yamaha WR125R och är sugen på lite mer fart / acc helt enkelt...
Jag skulle köpa en KTM EXC 125 sm men den blev såld innan jag fick ihop pengarna.. Sen så bytte en bekant upp sig till en ktm 525 och sålde mig hans gamla wr till ett ganska bra pris..
Så här ser den ut:
Wr125Högtryck.jpg011.jpg

Så nu till poängen varför jag skapade denna tråd..
Tycker ni de är värt att byta / sälja min WR för en KTM, Husq eller gas gas ?

Den är orginal förutom Arrow helsystem och Evoech tidy.

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Sälj.
Fyfan va roligt det är med tvåtakt. Effekt och grymma bromsar på knappa 100kg. dä ä najs
Köp min gasgas :)

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Förstår inte riktigt frågan, Yamaha wr125r är ju vad jag vet den rappaste 125an 4takt i enduroväg så om du vill ha mer effekt så byt till en tvåtakt :)

Beror såklart på skicket på motorcykeln du byter emot.
Själv skulle jag inte byta för jag gillar 4takt.

Mxabbe

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
Yamaha Wr125 r 2009
Jag resonerar såhär, Jag ska ha den i två år. Då vill man ju köra så mycket som möjligt och inte ligga och meka hela tiden. Därför väljer jag en 4-takt så jag slipper byta olja,kolv osv osv hela tiden... effekten är jag nöjd med så länge det går att stunta ;) Bättre att köpa redig hoj sen och bli glatt överaskad av effekten :)

motaard

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Hoj
Ktm 250sx -14 + 350sxf-11
har själv både en wr125x och en ktm 125 exc! ktmen kör jag bara på bana och i skogen, har crossdäck på den så det finns inte grepp någonstans! Hade varit guld att ha sm fälgar till ktmen men har inte hittat några till rätt pris. Yamahan funkar att stunta med, lite tung bara och du kan inte dra upp den i 6ans växel som du kan med ktmen! men yamman känns jävligt stabil och kommer heller aldrig att rackla, min har börjat närma sig 1000 mil och har ALDRIG strulat. Men som tidigare skrivet så är det självklart roligare med 2t. Skillnaden på yamahan och ktmen är lika stor som mellan moppe och yamahan! :tummenupp

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag resonerar såhär, Jag ska ha den i två år. Då vill man ju köra så mycket som möjligt och inte ligga och meka hela tiden. Därför väljer jag en 4-takt så jag slipper byta olja,kolv osv osv hela tiden... effekten är jag nöjd med så länge det går att stunta ;) Bättre att köpa redig hoj sen och bli glatt överaskad av effekten :)

Jag körde 600 mil på min husqvarna och det enda jag bytte var växellådsolja (?) en gång, kolven var helt ny när jag köpte den och såg ok ut när jag sålde den...

WRR125

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2012
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -07

De var bra tänkt, de blir nog till att ha kvar den, älskar ljudet av Arrow 4T system!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin