Ang. CBR 600 RR

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
FZ1-N 2008
Hallå. Tänkte kolla om någon kan säga lite bra och dåliga saker om cbr 600 rr -04. Funderar på att köpa en men har aldrig provkört, så snälla hjälp till.

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Cbr 600 rr -03 Stunt Fighter
cbr 600rr

de enda ja kan komma på e att om man ska ha av motorn o så så e den 100 ggr jobbigare o mecka med än din 636... gäller de mesta runt omkring enligt va ja tycker iaf har haft av motor på bägge modellerna...

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
har bara haft min en månad, kört en träning och vurpat en gång. Har hittills inte stött på något negativt. Den är lättskruvad också. (Fast det är ju possitivt det med)

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Mycket skön hoj att köra, bra bromsar, lättsvängd, bra pulver i motorn för att vara en 600.

Lite hög sadelhöjd för min smak. Annars grym!

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
FZ1-N 2008
Låter bra. Vad ska man ge för en 04a med ca 650 mil på mätaren, svensksåld, nyservad men dock i behov av 2 nya däck?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Enda nackdelen är att den är dyrare än en r6 och att det inte finns lika mycket beg delar. Bättre hoj dock i mitt tycke.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Din 636:a går ju bättre än en Honda 600RR..

Ägde en 600RR-04..

Var inge kul att byta ner sig till en 600 efter att ha haft en 929 innan..

Så provkör INNAN du köper.. Det gjorde inte jag..
Och ångrade mig som f#n..

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Din 636:a går ju bättre än en Honda 600RR..

Ägde en 600RR-04..

Var inge kul att byta ner sig till en 600 efter att ha haft en 929 innan..

Så provkör INNAN du köper.. Det gjorde inte jag..
Och ångrade mig som f#n..
Jag gick från kawa zx9r -01 till en cbr600rr och på bana saknar jag inte kawan en sekund.
600cc är ju lite surrigare på gata.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
det negativa är att den har lite mindre effekt än liknande hojjar av samma år och kubik. annars är det bara bra.

sen har honda skojjat lite med en del grejjer men det märker du först när du ska byta motor eller nåt, men det brukar vanliga människor inte behöva bry sig om.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Finns inget negativt egentligen. Det skulle vara att körställningen är lite marig (tycker jag), i övrigt min absoluta favorit bland supersport 600. Provkör och handla :tummenupp :yoparty

Afriberg

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Hoj
ktm 625 -05
hej lånar tråden lite, nån som vet omdet sitter slirkoppling i 600 rr från -03?

erfarenheter av koppla upp den på 2an?

min känns lite seg.

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
ingen direkt körbar
Kör ett litet lätt trådlyft drygt fyra år senare.

Har försökt läsa på hur de gamla 600:eek:rna från 01-04 jämför sig och många säger att CBR600RR 03-04 är mer gatorienterade än motsvarande från andra märken. Vissa går så långt som att säga att den är tråkig på bana eftersom den är för stabil med för upprätt körställning. Håller ni med?
Om man ska köra typ 90% bana, 10% trafik och är hyffsad erfaren och snabb är CBR:n då ett dåligt val? R6 från samma tid verkar vara för dålig kvalitet och zx6-r och gixer är så grymt fula i jämförelse.

Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Har försökt läsa på hur de gamla 600:eek:rna från 01-04 jämför sig och många säger att CBR600RR 03-04 är mer gatorienterade än motsvarande från andra märken. Vissa går så långt som att säga att den är tråkig på bana eftersom den är för stabil med för upprätt körställning.
De kanske syftade på CBR600F4i modellen? Enligt Bike så är RR modellen extremt fokuserad på just bankörning.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kör ett litet lätt trådlyft drygt fyra år senare.

Har försökt läsa på hur de gamla 600:eek:rna från 01-04 jämför sig och många säger att CBR600RR 03-04 är mer gatorienterade än motsvarande från andra märken. Vissa går så långt som att säga att den är tråkig på bana eftersom den är för stabil med för upprätt körställning. Håller ni med?
Om man ska köra typ 90% bana, 10% trafik och är hyffsad erfaren och snabb är CBR:n då ett dåligt val? R6 från samma tid verkar vara för dålig kvalitet och zx6-r och gixer är så grymt fula i jämförelse.

Nu har ju jag en -06a. Men det som skiljer 05-06 från 03-04 är lite andra bromsar och nån annan detalj jag faktiskt inte minns.

Revolutionen kom -03. Kollar du <02 så är det en helt annan hoj, då pratar vi sporttouring. 600RR är bra, riktigt bra hävdar vissa.

Bra kvlitet, lättskruvat och bra lösningar på vardagsmecket osv. (Om det sen är ett helvete att byta motor vet jag inte, inte rasat nåt än.)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring