ANG FÖRSÄKRINGS ersättande

Allt_elr_Inget

"Viam inveniam aut faciam"
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Södertälje
Hoj
KTM
Fick tyvärr min hoj stulen för nåra veckor sedan, medan jag var i bryssel. Uppbrutet garage o.s.v.

Hojjen är en husqvarna te 610sm -98
i mycket fint skick.

Jag bytte den mot en ktm 450 förra året vid november månad och hade inte ens hunnit äga den i lite mer än en månad. Detsamma gäller avställningsförsäkringen.

Är lite fundersam. Hur mcyket kommer jag få ut från försäkringen ifall de ej hittar min hoj???? Det står på kvittot att värdet på bytet är 50 tusen. Får jag ut det?

Ska även påpekas att denna modell ärmycket sällsynt. Finns få av dem i sverige

Tack på förhand
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Allt_elr_Inget skrev:
Fick tyvärr min hoj stulen för nåra veckor sedan, medan jag var i bryssel. Uppbrutet garage o.s.v.

Hojjen är en husqvarna te 610sm -98
i mycket fint skick.

Jag bytte den mot en ktm 450 förra året vid november månad och hade inte ens hunnit äga den i lite mer än en månad. Detsamma gäller avställningsförsäkringen.

Är lite fundersam. Hur mcyket kommer jag få ut från försäkringen ifall de ej hittar min hoj???? Det står på kvittot att värdet på bytet är 50 tusen. Får jag ut det?

Ska även påpekas att denna modell ärmycket sällsynt. Finns få av dem i sverige

Tack på förhand
Det beror på, dom går på "listor" men även marknaden, dvs typ blocket eller motsv.. dom ger dig vad den är värd, inte vad du betalade för den. Det är bedömningsfrågor, inget svart eller vitt..
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Annars hade man kunnat "sälja" hojar med sina polare för en halv miljon, sen säga att den har blivit "stulen" och få en halv mille av sitt FB för att man "gav" det för den ...


Hoppas det löser sig med allt.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Du kommer få ersättning för vad det skulle kosta att köpa motsvarande motorcykel på auktoriserad hojfirma (listpris).

Däremot kommer du med all säkert inte få pengarna kontant, utan du kommer få pengar när du hittat en hoj som du har köpt.
Funkar smidigt om du köper hos handlare.
Funkar mindre bra om du köper privat och inte har dom pengarna att lägga ut innan du fått pengarna från försäkringsbolaget.

Hoppas det löser sig.

//Jugge
 

Allt_elr_Inget

"Viam inveniam aut faciam"
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Södertälje
Hoj
KTM
denna hoj är mycket unik. Har inte sett en enda supermotard husqvarna te610 från fabrik på blocket. Mycket sällsynt. De andra te610 orna är byggda av sina ägare.

självrisken på hojjen är ju 6 tusen. Hoppas man får ut lite iaf så det räcker till en till hoj. det står på kvittot att värdt är 50 tusen. får hoppas att jag får ut det
 

sandstream

Guest
Allt_elr_Inget skrev:
det står på kvittot att värdt är 50 tusen. får hoppas att jag får ut det
Kvittot har som sajt ingen betydelse om det är från en polare.
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
jag skulle nog vilja säga att kvittot aldrig har betydelse i det fallet.


Men om man tycker bolagets bud är för lågt så kan man ju hävda att man vill ha mer och komma med argument så brukar dom höja.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jugge_c skrev:
Du kommer få ersättning för vad det skulle kosta att köpa motsvarande motorcykel på auktoriserad hojfirma (listpris).
//Jugge

Man får vad en motsvarande motorcykel kostar, de kollar blocket, du får inte ut för att handla på auktoriserad hojfirma.
 

Allt_elr_Inget

"Viam inveniam aut faciam"
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Södertälje
Hoj
KTM
fan det e konstigt har bara ägt hojjen i nästan lite mer än en månad. Kommer inte ta nått annat bud än 50 tusen
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Emmi skrev:
Man får vad en motsvarande motorcykel kostar, de kollar blocket, du får inte ut för att handla på auktoriserad hojfirma.
Nä precis, skulle precis påpeka de. Att få ut drömsummorna som firmorna har lär inte hända.

Allt_elr_Inget skrev:
fan det e konstigt har bara ägt hojjen i nästan lite mer än en månad. Kommer inte ta nått annat bud än 50 tusen
http://www.blocket.se/vi/7018971.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/7036158.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/7078499.htm?ca=13_s

Dra ett snitt, lägg till kanske 5 k för motardutrustningen. Där lär första budet hamna någonstans, nöjer du dig inte med det så får du ställa till bråk.
 

Allt_elr_Inget

"Viam inveniam aut faciam"
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Södertälje
Hoj
KTM
nu har du nog hamnat lite snett, Ingen av dessa hojjar är supermotard från FABRIK! Alla supermotarder är dyra, de går aldrig ner i värde som på crosshojjar.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Allt_elr_Inget skrev:
nu har du nog hamnat lite snett, Ingen av dessa hojjar är supermotard från FABRIK! Alla supermotarder är dyra, de går aldrig ner i värde som på crosshojjar.
Varför skulle motarder hålla priset bättre än andra hojar? :va
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Allt_elr_Inget skrev:
nu har du nog hamnat lite snett, Ingen av dessa hojjar är supermotard från FABRIK! Alla supermotarder är dyra, de går aldrig ner i värde som på crosshojjar.
Nåja, motarder slits nog minst lika mycket och vad jag sett så går dom nog ner minst lika mycket i pris som en enduro. Vad är mellanskillnaden på en enduro och en motard? Ta den och dra bort den övriga procentuella värdeminskningen så hamnar du nog på ungefär samma siffra.

edit: Vad är det för försäkring du ska ersätta föresten? :)
 
Last edited:

Allt_elr_Inget

"Viam inveniam aut faciam"
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Södertälje
Hoj
KTM
Motarder är alltid dyrare än crossmaskiner. Jämför en cross hoj 03 med samma crosshoj 03 fast med motardutrustning från fabrik?

Hur fan ska man dra en värdering på en husqvarna sm610 när det knappt finns 20 av de i hela landet? Har letat i 1 månad på blocket efter en likadan som min men utan resultat.

De där översta länkarna visar ju annonser på rena crosshojar vilket inte ens är i närheten av min hoj då min har den en nyare motor med dubbla oljepumpar, el start o ,s,v,!!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top