ANG honda cbr 125

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Nu har min farsa snackat med några han känner på mc service bredvid hans jobb och han tänker nu få mig att köpa en cbr istället för en aprilia ...
Då undrar jag hur dom går, asso hur mkt kraft har dom ostrypt? vill gärna veta i kw och Hk , vad jag läst nu så har dom cirka 9 kw men det måste väl vara strypt lr? annars så är det ju som en trimmad moppe... :huvet
Sedan vet jag att dom håller jätte bra och allt det, men jag vill ha POWER, har dom 27 hästar ostrypt kan jag tänka mig o köpa en, men inte mindre asso.
Tackar så mkt för alla svar..
Mvh dawoos

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Dom har inte 27 hästar ostrypta... det är fyrtakt= :död

Tror inte ens dom är strypta för att fyrtaktare i liten cylindervolym är såå otroligt sega om man jämnför med tvåtakt.

Men jag tror att det redan skrivits en väldigt massa om cbr:n...

testat å söka?

Solid snake

Guest
LOLROFLMAO!!!!!!!!!!!!! :rofl :lol

27 hästar ska du ha en tvitaktare till ffs! :banana

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
MEN URSÄKTA FÖR ATT JA FRÅGADE DÅ? vadå skulle det inte kunna vara möjligt med 27 hästar i en 4 takt 125cc :kocko jo... Och jag har sökt, lyckades nästan övertala farsan att ja verkligen inte tänkte köpa en sådan nyss:p

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
DaWoos skrev:
MEN URSÄKTA FÖR ATT JA FRÅGADE DÅ? vadå skulle det inte kunna vara möjligt med 27 hästar i en 4 takt 125cc :kocko jo... Och jag har sökt, lyckades nästan övertala farsan att ja verkligen inte tänkte köpa en sådan nyss:p

27 hästar i en gatreggad 125cc :hihi

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
tvålen skrev:
Dom har inte 27 hästar ostrypta... det är fyrtakt= :död

Tror inte ens dom är strypta för att fyrtaktare i liten cylindervolym är såå otroligt sega om man jämnför med tvåtakt.

Men jag tror att det redan skrivits en väldigt massa om cbr:n...

testat å söka?

Jag har kollat alla trådar istort sett och inte fått någon fakta om dom ostrypta...
men någon kunnig som vet om dom bara har lite under 10 kw ? tycker det är löjligt lite :huvet

Solid snake

Guest
DaWoos skrev:
vadå skulle det inte kunna vara möjligt med 27 hästar i en 4 takt 125cc :kocko

Jo men bara om du är 14 år och din kompis kompis har sagt det så.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
DaWoos skrev:
Jag har kollat alla trådar istort sett och inte fått någon fakta om dom ostrypta...
men någon kunnig som vet om dom bara har lite under 10 kw ? tycker det är löjligt lite :huvet

men den är byggd för det!!!

den har bara 9 eller 10kw i motorn. Har inte mer. Det finns heller ingen strypning utan den är byggd för lätt mc klassen!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Aprilian måste du däremot strypa... eller ha papper på att den är strypt.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
DaWoos skrev:
Går nog att ha 27hk i en 4-takts 125:a, men då har den ungefär lika hög litereffekt som en R6 mfl, då skulle den kosta garanterat mer än 30k...

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
KalleNorton skrev:
Går nog att ha 27hk i en 4-takts 125:a, men då har den ungefär lika hög litereffekt som en R6 mfl, då skulle den kosta garanterat mer än 30k...

R6:an är förövrigt en Rad4:a vilket gör att det är lättare med högre effekt uttag men det kanske kompenseras av den lilla cc? :3freak

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
AndersJohansson skrev:
R6:an är förövrigt en Rad4:a vilket gör att det är lättare med högre effekt uttag men det kanske kompenseras av den lilla cc? :3freak

men man skulle kunna ha en 125cc som rad4:a om man har drygt 25cc i var cyllinder

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Jag har iaf hört att Cbr 125 ska ha en strypt kam orginal, om du skulle byta den får du säkert lite mer effekt men jag tvivlar starkt på 27 hk :p

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept