Palmas
Ny medlem
Vilken sida tittar du pa da? Jag har tittat mycket pa hoj i Tyskland och tycker att rätt manga har ungefär samma pris i Euro minus en nolla som de kostar i SEK i Sverige. Dvs en hoj som kostar 70000 kr i Sverige kostar ca 7000 Euro. Visst beroende pa kursen blir det bättre eller sämre.Vafalls !
Det tråden gällde var en Aprilia Tuono 05:a som gått drygt 500 mil med chiptrim, ett roligare blås, nytt bakdäck och nyservad. Han ville ha 6000Euro och hittar du en Tuono för det priset i Sverige så hör av dig!
Den billigaste 04:an på Blocket kostar 76000Sek och är i standardutförande (dock så får man lite kläder till). Tilläggas bör att jag har 60 mil till Stockholm och 5 mil till färjeläget till Tyskland. Alltså blir det i princip lika dyrt för mig att handla i Stockholm som Tyskland. Man fyller ju på spritförrådet samtidigt
Prisexempel
Sådana priser hittar i alla fall inte jag i Sverige. Framförallt inte när det gäller Millen och SV1000. Tillägas bör också att nästan alla knarrarna har någon form av extrautrustning som kostar några tusenlappar till samt att priserna alltid är förhandlingsbara. Tyvärr är inte alla modeller billigare i Tyskland.
Sedan skrev jag att det ofta verkar finnas god prutman för utbudet i Tyskland är just nu mycket större än efterfragan. Den du hittade som säljer Aprilian verkar ju desperat pa pengar.
CoC behövs om man importerar fran icke EU-land. Helt riktigt att en cykel som är typgodkänd i ett EU-land är godkänd i övriga EU-länder. Hur det är med Schengen-länderna vet jag inte.