Ang. import från Tyskland....

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Vafalls:7peta :tungan !

Det tråden gällde var en Aprilia Tuono 05:a som gått drygt 500 mil med chiptrim, ett roligare blås, nytt bakdäck och nyservad. Han ville ha 6000Euro och hittar du en Tuono för det priset i Sverige så hör av dig!
Den billigaste 04:an på Blocket kostar 76000Sek och är i standardutförande (dock så får man lite kläder till). Tilläggas bör att jag har 60 mil till Stockholm och 5 mil till färjeläget till Tyskland. Alltså blir det i princip lika dyrt för mig att handla i Stockholm som Tyskland. Man fyller ju på spritförrådet samtidigt:D

Prisexempel

Sådana priser hittar i alla fall inte jag i Sverige. Framförallt inte när det gäller Millen och SV1000. Tillägas bör också att nästan alla knarrarna har någon form av extrautrustning som kostar några tusenlappar till samt att priserna alltid är förhandlingsbara. Tyvärr är inte alla modeller billigare i Tyskland.
Vilken sida tittar du pa da? Jag har tittat mycket pa hoj i Tyskland och tycker att rätt manga har ungefär samma pris i Euro minus en nolla som de kostar i SEK i Sverige. Dvs en hoj som kostar 70000 kr i Sverige kostar ca 7000 Euro. Visst beroende pa kursen blir det bättre eller sämre.

Sedan skrev jag att det ofta verkar finnas god prutman för utbudet i Tyskland är just nu mycket större än efterfragan. Den du hittade som säljer Aprilian verkar ju desperat pa pengar.

CoC behövs om man importerar fran icke EU-land. Helt riktigt att en cykel som är typgodkänd i ett EU-land är godkänd i övriga EU-länder. Hur det är med Schengen-länderna vet jag inte.

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Hur mycket pengar tjänar man på att köpa i Tyskland?

Tror att jag vet vilken du tittar på i Cuxhaven. Den har ju också extrautrustning för över 10000Sek. Plus att hela frontkåpan är nylackad förra året pga.att den hade ramlat på sidan. Ser jävligt fräsch ut på bilderna.

Säg att du kan pruta ner den från 5950Euro till 5700Euro å betalar du 53500Sek för knarren. Lägg till 4000Sek (högt räknat) och då är den hemma, klar med svenska papper och skyltar. Då ligger du iallafall mer än 10000Sek under den motsvarande på Blocket. Du har också en jävla massa extrautrustning som kostar skjortan. Det blir inga jättepengar men 10-15000Sek för en dags jobb tycker jag är rätt så schyst, eller?

Dock så har man en värdeminskning bara för att hojen är import.

Vet inte om det gnälls så mycket över det nu längre. Vissa handlare har gett upp och säger att dom ger samma pengar i inbyte oavsett om det är import eller inte. Alla är ju ändå importerade från Japan:tummenupp .

Mina tre jag har plockat hem och sedan sålt, har jag sålt med vinst. Allt från 2000Sek (då hade jag kört med den ett år) till 8000Sek (sålde den nästan direkt efter jag registreringsbesiktigat den) och ingen av dom som handlade av mig brydde sig om att det var en importmaskin.

Vilken sida tittar du pa da?

Mobile.de! Det gör säkert du med:D

Den du hittade som säljer Aprilian verkar ju desperat pa pengar.

Det var han nog men det är dom man skall försöka hitta. Jag hade en Kawasaki ZRX1100 som sista moppe och skulle kunna tänka mig uppföljaren (ZRX1200 som har lite mer drag). Det finns en 02:a nu på Mobile.de som gått 1620mil och hon vill ha 3999Euro!!
Det blir ca 37500Sek och den billigaste 02:an på Blocket kostar 57000Sek och har gått 2850mil. Så visst är det skillnad på priserna......

PS. Man kan alltid kolla om dom samtidigt ligger ute på tyska Ebay för då är dom i regel desperata! "Min" Tuono fanns på Mobile för 7000Euro och på Ebay för 6500Euro men den hade 6000Euro som startpris så det priset nöjde han sig med...

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen

Mobile.de! Det gör säkert du med:D
Ja det gör jag, har inte hittat nagra superklipp ända. Kanske letar jag för daligt.

Det var han nog men det är dom man skall försöka hitta. Jag hade en Kawasaki ZRX1100 som sista moppe och skulle kunna tänka mig uppföljaren (ZRX1200 som har lite mer drag). Det finns en 02:a nu på Mobile.de som gått 1620mil och hon vill ha 3999Euro!!
Det blir ca 37500Sek och den billigaste 02:an på Blocket kostar 57000Sek och har gått 2850mil. Så visst är det skillnad på priserna......

PS. Man kan alltid kolla om dom samtidigt ligger ute på tyska Ebay för då är dom i regel desperata! "Min" Tuono fanns på Mobile för 7000Euro och på Ebay för 6500Euro men den hade 6000Euro som startpris så det priset nöjde han sig med...
Desperata säljare gar det att pruta hos i Sverige ocksa. Grejen med Ebay är dock ett bra tips.:tummenupp

Generellt tycker jag dock att prisbilden mellan Sverige och Tyskland har jämnat ut sig. Jag hittar inte sa speciellt mycket som är betydligt billigare här än i Sverige eller sa orkar jag inte leta tillräckligt. :rolleyes:

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Generellt tycker jag dock att prisbilden mellan Sverige och Tyskland har jämnat ut sig.

Japp, det har det. De var bättre för:tummenupp .

Har nu hittat en Aprilia Tuono 04:a med 1100 mil på mätaren som skall hämtas på onsdag nästa vecka! Blås från tyska SR-Racing, Power-Commander, mekställ och lite LSL-grejor.
Priset bli 53000Sek och det är inte mycket pengar för en sån moppe.
Hade kostat minst 70000Sek här hemma. Leve EU:tungan :yoparty

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...