rejser skrev:
Ja det har hållt till 100% för mig och några kompisar, inte en enda skruv har gått av. Detta gäller för ren iskörning, ska man köra nått annat så gäller endurodubb utan tvekan.
Drygt 10mm utstick annars tappar man fästet snabbt när det blir lite uppkört.
Har inte provat på några 17" bara 21/19".
Jag har påbörjat en ritning på mitt däck nu. Långt ifrån lika många dubb som dig.
Recept (Än så länge):
1st Pilot Road (Risken finns att det är för mjukt)
1st däckpenna
Ritade in och försökte få ett mönster anpassat för att sitta M6*30mm med en 6*22*1,5 planbricka.
Jag går och tvekar på om jag verkligen ska slipa till bultarna för att få dom vassa. Skulle däcket vara för mjukt så är det för onödigt arbete men annat däck går att köpa som är bättre. Skulle fästet däremot inte vara behagligt med oslipad bult går det ju alltid slipa senare.
I bakdäcket är det utritat att sitta 196st dubbar. Däcket är 150/60-17.
I framdäcket hamnar jag gissningsvis på runt 165st dubbar.
Om jag inte skulle slipa skallen, kan det funka med grusväg då? Plåtskruv i dessa däck vore väldigt smidigt men jag tror inte det blir bättre p.g.a. avsaknad av planbricka på båda sidor till den lilla mängd gummi jämfört med ditt däck.
ceasar skrev:
Ava mc har bra priser på dubbdäck, Bridgestone tror jag.
Tror att de kostar runt:
2000:- Bak
1500:- Fram
Vilken/vilka isar åker man på i Sthlm på vintern?
"Dubbdäck"??
Tänkte något kraftigare och gärna på 17 tum så jag slipper nya fälgar bl.a.