ang. Konsikt filter.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
NSR_MAN skrev:
jag har koniskt luft filter på min NSR... men jag har det inne i orginal burken tästade å köra med de utan att ha på burken :död fick tinnitus när jag skulle köra iväg :tungan man fick skit ont i öron + att jag blev ton döv :D endå har jag bra ljuddämpning i min hjälm!

Kärring :7peta

Det är så det ska vara :yoparty

I början när jag hade öppet filter och man låg och varvar över 7k så låter det typ ingenting och sen när man vrider fullt på högväxel från låga varv så tror man att filtret har rammlat bort :p

Lät en polare köra min hoj för att höra hur den lät (hade effektsystem då också) Man fick ju nästan stake :tungan

prulle skrev:
Hjälper bara upp till 3/4 delars gas har jag för mig. Kan ha fel.

tror den hjälper hela tiden. men om man får skruva ut den mer än 2 varv innan det blir bra så ska man gå upp i munstycke :näsblod

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
flexbert skrev:
tror den hjälper hela tiden. men om man får skruva ut den mer än 2 varv innan det blir bra så ska man gå upp i munstycke :näsblod
Ganska säker på att mellan 3/4 och fult påverkar bara munnstycket.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
prulle skrev:
Ganska säker på att mellan 3/4 och fult påverkar bara munnstycket.

Jo så är det nog.

Fick krångla i 7000år med luftskruven och bestyckningen innan jag fick hojjen att gå någorlunda :mad:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
flexbert skrev:
Jo så är det nog.

Fick krångla i 7000år med luftskruven och bestyckningen innan jag fick hojjen att gå någorlunda :mad:

hur mycket tid lägger ni på att ställa in? Många gör aldrig det. Jag tycker det är skit kul så jag kan hålla på i veckor! :banana

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
prulle skrev:
hur mycket tid lägger ni på att ställa in? Många gör aldrig det. Jag tycker det är skit kul så jag kan hålla på i veckor! :banana

Kul? först ska man av med kåpan på sidan, sen pilla ur trotteln och ta bort alla slangar, sens kruva lös förgasaren och pressa ut den igenom det lilla mellanrummet och sen skruva isär den och byta munstycken. sen ska man dit med helvetet igen för att sen provköra och märka att det är fel och få göra om det...

Brukar typ byta munstycken 2 gånger medans jag håller på sen blir jag förbannad och låter skiten stå tills jag får lust att försöka igen :mad: :huvet :död

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
flexbert skrev:
Kul? först ska man av med kåpan på sidan, sen pilla ur trotteln och ta bort alla slangar, sens kruva lös förgasaren och pressa ut den igenom det lilla mellanrummet och sen skruva isär den och byta munstycken. sen ska man dit med helvetet igen för att sen provköra och märka att det är fel och få göra om det...

Brukar typ byta munstycken 2 gånger medans jag håller på sen blir jag förbannad och låter skiten stå tills jag får lust att försöka igen :mad: :huvet :död

Jag och en polare va i en annan polares garage och stälde in dennes moped från 3 på dan 2 på natten gick han som ägde mopeden och garaget och la sig, vi fortsate till klockan sju på morgonen. :banana :3freak

Jag kanske är onormal men de är så jävla kul att se hur karaktären och
effekten ändras. :banana

Observera att deta är mennat som en förklaring av hur mycket jag gillar att ställa in saker.

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Kronen skrev:
kan man på nått vis öka bränsle tillföreln utan att byta munstycke?
prulle skrev:
Hjälper bara upp till 3/4 delars gas har jag för mig. Kan ha fel.
Du blandar inte ihop det med inställningen av nålen?. Den ger ju mer bränsle upp till ett visst gaspådrag (olika på olika förgasare) tills man får fullgas då det inte längre har någon betydelse.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Snillen spekulerar....

Luftskruven spelar i princip ingen roll över 1/4 trottelöppning från 1/4 till 3/4 använder man nålhöjden som justering och därifrån använder man huvudmunstycket.

Recept för konfilter:
1 Filter
3st huvudmunstycken +5 +10 +15
2 lågfartsmunstycken +2 +4
Justera nålhöjden

Bifogat

• hamster1.jpg
    hamster1.jpg
    18.3 KB · Visningar: 55

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Boris JR skrev:
Snillen spekulerar....

Luftskruven spelar i princip ingen roll över 1/4 trottelöppning från 1/4 till 3/4 använder man nålhöjden som justering och därifrån använder man huvudmunstycket.

Recept för konfilter:
1 Filter
3st huvudmunstycken +5 +10 +15
2 lågfartsmunstycken +2 +4
Justera nålhöjden

Jag hade rätt. :banana Tack Boris för infomationen. :tummenupp Vad översätter man needle taper med?

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det är vinkeln på nålens kraftigt koniska avslut (sista biten som slutar i spetsen) och needle diameter är nålens medeldiameter på den delen som bara är lätt konisk....

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Boris JR skrev:
Det är vinkeln på nålens kraftigt koniska avslut (sista biten som slutar i spetsen) och needle diameter är nålens medeldiameter på den delen som bara är lätt konisk....

Okej, tack för förklaringen.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
prulle skrev:
Jag och en polare va i en annan polares garage och stälde in dennes moped från 3 på dan 2 på natten gick han som ägde mopeden och garaget och la sig, vi fortsate till klockan sju på morgonen. :banana :3freak

Jag kanske är onormal men de är så jävla kul att se hur karaktären och
effekten ändras. :banana

Observera att deta är mennat som en förklaring av hur mycket jag gillar att ställa in saker.

Du kan ju få komma hit och bestycka min hoj om du tycker det är så kul :tomten

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...