ANG: KTM 525 funderingar

Linkan_85

Guest
Oki nej jag fick för mig det.... kanske blanda ihop den med husan... men på ett ungerfär. vad e mil antalet per timme? nån som har koll?

+ vilken Ktm är det bäst vrid i, är det 525:an? Hur stor skillnad e det mellan den o husans 650?

Nej,var har du fått det ifrån?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Oki nej jag fick för mig det.... kanske blanda ihop den med husan... men på ett ungerfär. vad e mil antalet per timme? nån som har koll?

+ vilken Ktm är det bäst vrid i, är det 525:an? Hur stor skillnad e det mellan den o husans 650?
Det är 15 timmar på Husaberg också så länge vi pratar hyfsat nya modeller.Mest vrid av KTM:s modeller har nog RC8 skulle jag tro;)

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
aj då..:confused: men va.han jag köpte den av hade haft den sen ny o då satt de på:confused: sa han!hmm..dumma han!:huvet då får jag be om ursäkt

Det är beringerbromsar och braking skiva ser det ut som, de flesta som uppgraderar bromsarna till KTM skaffar såna. EXC har vad jag vet samma bromsar 06 och 07 som innan.

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
alltså det hänger väldigt mycket på hur man kör också. du hade säkert kunnat köra 30-35h utan större skada om du låna ut hojen till farmor eller någon annan "äldre" som bara hade legat på 3000 RPM! men tvivlar starkt på att någon kör sin 525a på så vis. men en grej är ju att ladda ner manualen till motorcykeln du söker och läsa dig till allt där igenom! själv försöker jag byta olja var 8-12 timme om jag kör på gatan eftersom då kör jag själv nästan bara på högre varv (det är ju accelerationen man är ute efter :p) DVS. det sliter betydligt mycket mer på hojen vid gatukörning. när jag kör i skogen så är det sällen jag överskrider 65-70% av den kraft hojen kan levererav och då är jag inte lika petig runda 10-15h med olje byten. däremot byter jag luftfilter varje körning. byter olje filter var annat olje byte!

elish88

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Hoj
snart så
På er verkar det som om man ska satsa på en nyare modell utav 525an EXC. Är det svårt att ställa ventilerna? Läste nånstans att man ska renovera motorn efter ca 120h och det går loss på ca 15000kr.
Stämmer det?
MVH Elias

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke