ang. mitt arbete

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
blev anställd på marbodal i mitten av veckan.. personalchefen anställde mig på heltid/skiftarbete.. tiderna var ständigt skift 13:06 till 23:00 mån-tors..

fick reda på dagen efter att han ljög för mig (och fem andra nyanställda) och nu har förskuten arbetstid 14:30-23:00 mån-fre

hade aldrig tagit jobbet om jag visste detta.. kan dom verkligen göra så? :huvet brukar det vara så på industri? lite ny på arbetsmarknaden..
 
Last edited:

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Ort
MeadowsCottage - Street of the Hawk
Hoj
Sjösala Rotterdam
Tellet skrev:
blev anställd på marbodal i mitten av veckan.. personalchefen anställde mig på heltid/skiftarbete.. tiderna var ständigt skift 13:06 till 23:00 mån-tors..

fick reda på dagen efter att han ljög för mig (och fem andra nyanställda) och nu har förskuten arbetstid 14:30-23:00 mån-fre

hade aldrig tagit jobbet om jag visste detta.. kan dom verkligen göra så? :huvet brukar det vara så på industri? lite ny på arbetsmarknaden..

Han är dum i huvet, ring facket. Säg upp dig. Det är fan onormalt att jobba fredagar när man jobbar skift.
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
Alex 6R skrev:
skrev ni inget kontrakt?


joo, skrev på ett där det är ikryssat heltid och ikryssat skift..
men de sa han att det är bara å kicka mej och skriva ett nytt.. passar det inte så behöver du inte jobba typ.. jag lär vägra fredag iaf!

det roliga är att jag blivit den som ska visa hur banan fungerar på andraskiftet.. plastmaskin, lasta av pallarna, pappersarbete m.m. och det jag lärt mig är typ bara byta plast i maskinen på dessa tre dagar..
alla andra som ska skifta med mig på banan har aldrig stått där :3freak

skön start på nya jobbet
:banana
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Med tanke på att det han sagt inte stämmer så gäller inte avtalet ni har. Muntligt avtal är likvärdigt med ett skriftligt, så om han inte informerat dig om de rätta arbetsdagarna så gäller inte kontraktet (tror i alla fall att det är så).

Vilket fall så verkar det ju vara en mindre trevlig chef du har att göra med. Vill du verkligen inte jobba kvar så tycker jag du ska söka något annat. En arbetsplats som man inte mår bra på kan verkligen få humöret i botten.

Lycka till :tummenupp
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
LayDeeOmega skrev:
Med tanke på att det han sagt inte stämmer så gäller inte avtalet ni har. Muntligt avtal är likvärdigt med ett skriftligt, så om han inte informerat dig om de rätta arbetsdagarna så gäller inte kontraktet (tror i alla fall att det är så).

Vilket fall så verkar det ju vara en mindre trevlig chef du har att göra med. Vill du verkligen inte jobba kvar så tycker jag du ska söka något annat. En arbetsplats som man inte mår bra på kan verkligen få humöret i botten.

Lycka till :tummenupp


ja, nytt jobb är på väg.. så om någon här går arbetslös så kan jag nog ge er ett riktigt drömjobb på marbodal i nästa vecka! :hihi

nu blirre bingen och upp till jobbet för sista "lärodagen" innan man "går påt"

over n out
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Rikkard skrev:
Det är fan onormalt att jobba fredagar när man jobbar skift.

Beror väl på vad för skift man har antar jag.
Jag jobbar 5 skift och då kan det bli förmiddag, eftermiddag eller natt på en fredag.
Jag har jobbat både julafton och midsommar också

Mvh

Yabba
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top