Ang moderators.

Solid snake

Guest
uggla skrev:
Verkar vara diverse olika tycken(kan man säga så?) om stämningen på forumet..Jag tycker att det är många trådar som inte når fram med sitt budskap och det är alldeles för dålig förklaring i tråden för att kunna hjälpa till, te x http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59763

Där kan jag hålla med dig om att killen inte har skrivit nån bra förklaring till händelseförloppet, men sen har ju också nisse frågat om information om vad som hände.

Men det hade ju underlättat om han hade skrivit ner vad som hade hänt från början.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
uggla skrev:
Verkar vara diverse olika tycken(kan man säga så?) om stämningen på forumet..Jag tycker att det är många trådar som inte når fram med sitt budskap och det är alldeles för dålig förklaring i tråden för att kunna hjälpa till, te x http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59763
Den tråden är väll bra? Han får så mycket hjälp som han förtjänar, hade han beskrivit näst intill överdrivet noga hur det kändes och lät o gick osv osv, kanske det hade varit lättare att hjälpa till... Min åsikt i sammanhanget...

EDIT: Sen kan det va väldigt svårt att komma fram till slutsattser ändå, trotts bra beskrivning, inte allltid så lätt att hjälpa men tycker många försöker så gott dom kan...

EDIT: Missade att du skrev att han förklarat dåligt, sorry.... Börjar nog bli trött, tar tillbaks det som ska ta tillbaks av det jag sa....

Last edited:

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Mac skrev:
Snälla! Ta det på MSN eller något liknande. Varför ska alla behöva läsa massa ointressant spam?

Tror tyvärr att det inte skulle skrivas allt för mycket i denna delen av sh.com om inte det var en del OT i det... det är en del av ett forum liksom.
:rolleyes:
men man kan ju hålla sig någolunda till ämnet

Solid snake

Guest
shoik skrev:
Tror tyvärr att det inte skulle skrivas allt för mycket i denna delen av sh.com om inte det var en del OT i det... det är en del av ett forum liksom.

Precis, utan spamm finns inte 125 delen, då händer här inget, men jag tror att dom flesta blev rädda för att skriva mer när moderatorsarna (svårstavat ord) blev hårdare, jag kommer själv ihåg förra året hur mycket folk skrev här inne, o då var det spamm javisst men det var roligt att läsa, och det var spamm blandat med fakta.

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
shoik skrev:

Självklart så kan man inte ha ett forum med trådar som håller sig helt till Topic. Men jag tycker bara att det har blivit lite väl mycket på sista tiden och det är bra att moderatorerna håller nivån uppe.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
shoik skrev:
:fakta

Trådar som spårar ur lite efter att dom uppfylt sitt mål kan fortfarande vara, och bli mycket intressanta, och som sagt, utan sånt hade det inte skrivits så mycket här i lilla 125a-delen....

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
uggla skrev:
Martin och snake; det är ju det jag menar, man kan utrycka sig lite bättre..Man fattade ju inget av det han skrev :va
Precis, läste ditt inlägg lite slarvigt och missade vissa detaljer,så att säga, blev sån fart på tråden, hehe...

Det kan folk med skärpa sig på, men hur ska dom veta det? Lägg en notis om det i tråden, så kanske folk tänker på det tills nästa gång...

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
NSR_Martin skrev:
Precis, läste ditt inlägg lite slarvigt och missade vissa detaljer,så att säga, blev sån fart på tråden, hehe...

Det kan folk med skärpa sig på, men hur ska dom veta det? Lägg en notis om det i tråden, så kanske folk tänker på det tills nästa gång...

mja eller så får man helt enkelt säga åt dom förklarar och utrycker du dig inte bättre stänger jag den här tråden, kanske smartast om dom vill ha hjälp.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
uggla skrev:
mja eller så får man helt enkelt säga åt dom förklarar och utrycker du dig inte bättre stänger jag den här tråden, kanske smartast om dom vill ha hjälp.
Ligger en del i vad du säger, somsagt, lägg ett inlägg och be dom beskriva problemet bättre osv, men hota med att stänga tråden?? Killen behöver hjälp, och det kanske ändå inte är så lätt att beskriva ett problem alla gånger....

Om vi ska dra en slutsatts i den här tråden då, så tycker jag det borde bli nått i stil med att vi, iaf de flesta, önskar att moderatorerna blir mer tydliga med varför dom gör som dom gör, och framförallt ge varning eller tipps FÖRST, ger oss en chans att bättra oss i tråden helt enkelt, funkar inte det blir det låsning med förklaring till varför, och inte bara att tråden försvinner spårlöst som några st har gjort nu... Och trådar som uppfyllt sitt syfte, men som spårat ut men som ändå håller hög nivå, att dom får ligga kvar, bara nivån på snacket hålls uppe, även om det är OT i tråden....?

Alla överenns om det? Även moderatorerna?...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
uggla skrev:
Välkommen shoik som admin!
Välkommen :va
Vem utser admins? Ville han bli det osv?.... Förstår inte hur det där går till, hehe, men Shoik lär bli en bra admin :tummenupp ... (menar du inte moderator?...)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kanske blir bäst så, Shoik värkar ha en bra inställning till det hela, nu blir nog allt mycket bättre så man kan sova gott om natten.... :rolleyes:

Uggla: :tummenupp Bra jobbat, du sköter ditt jobb, hehe...

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Skepp o hooooooj då.

Inte ens någon som uppskattade att jag försökte få 125-delen till en fin och ordningsam del av forumet :confused: :( Aja..

Ska bli kul att se vilen ordning det blir här nu. Tack för några trevliga månader!

Mvh, Stefan

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
För övrigt så har jag eller uggla aldrig varit admin, Det är inte shoik heller.

Moderator heter det.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...