ang. packboxar

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Hej jag skulle vara mycket tacksam om nån skulle kunna förklara grundligt
hur man byter packboxar på en honda nsr 125 -91
har nya packboxar hemma som ligger här hojen är verkligen i nöd av byte.
:)
kan man även se på filmen jag gjorde nyss "film med [blom]"

/[blom]

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
drygt 2 år sedan jag bytte packboxarna på min NSF. Det kan inte vara helt olikt. Börja med att lossa skruvarna längst upp på styrkronan så får du upp en fjäder per gaffel + lite mums. Sen har du en låsning längst ner i botten på gaffeln och ett dreneringshål också som du bör skruva ut. Sen är de bara till att dra isär hela undre gaffeln från den övre så att säga och byta. Montera packboxarna på rätt håll bara så slipper du göra om det. :gnissla

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Har du vanliga enkammargafflar är det nästan samma procedur på alla märken oavsätt USD eller inte. Skruva av toppmuttern först. Ta loss gafflarna på ett eller annat sätt och håll dem uppochner för att dränera ut all olja, pupa lite så allt kommer ut. Ta sedan av dammskyddet som sitter precis ovanför packboxen, under det sitter det en sorts metallring som du bänder bort så den lossnar. Akta innerbenet. Sedan drar du hårt i innerbenet så ploppar det och packboxen ut efter lite våld. Nu sätter du tillbaka innerbenet (kan va joxigt) och trär försiktigt på den nya packboxen och sätter den på plats lite löst. Sedan lägger du även på den gamla för att använda den som skydd och knacka ner den nya i rätt position. Så, nästan klart! Nu monterar du ringen och dammskyddet och häller i ny olja. Sedan monterar du gafflarna och spänner toppmuttern.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag knackar dit packboxarna direkt på ytterbenet (utan innerbenet iträtt) med en passande hylsa

De gamla packboxarna kan sitta som svin. Bästa medicinen, om en fet mejsel och en plastbit till skytt för ytterbenet inte hjälper är att borra hål i p-boxen och sen klippa sönder den.

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Tack för alla svar :tummenupp
skall sätta igång imorrn direkt efter skolan så får jag se hur det blir :tungan

/[blom]

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...