Ang. Rs 125 - Verkliga full effekt(?)

Santri

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Haninge ofc
Hoj
Vill ha: Rs 125 Tuono -07
Hej!

Det är så att jag ska skaffa en Aprilia RS 125 Tuono -07.

Jag har läst omkring lite på internationella forum ett tag nu ang.
125an och det jag har hittat är att när den har full effekt utan alla strypningar har den 39 Hk och nu undrar jag över hur man får bort ALLA strypningar så man får fram den verkliga effekten hos hojjen. Jag har tänkt på att kränga på ett effektrör på den, ifall jag skulle göra det, hur mycket skulle dne kunna toppa isånnafall?

Ha det bra!

_________

Santri
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
39 häst låter lite väl optimistikt. tror inte dom har 35 ens.

ett effektrör gör inte jättemkt då rören är hyfsat avstämda från början (till skillnad mot rören till dagens 50cc knarrmopeder).

toppfart skulle jag tippa 150-160. men det är skit samma.

du ligger inte å kör konstant där ändå. en rs duger. så mkt kan jag säga.
 

Santri

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Haninge ofc
Hoj
Vill ha: Rs 125 Tuono -07
Okok tack så mycket!
ska kolla upp det med apriliahandlaren i närheten av skolan.

Tack
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Okok tack så mycket!
ska kolla upp det med apriliahandlaren i närheten av skolan.

Tack

Den har som max 32 hk.

På den nya modelen finns det bara endast en strypnign och den sitter i CDI:n,
jag vet inte om man måste beställa fullpower CDI:n eller om man får med den med hojen.

Från 06 började man med just CDI: modellerna innan har lite annorlundare strypningar.

Precis som tapper säger så ger avgasröret inte så mycket, det den gör är att den minskar vikten något samt ger ett finare ljud, dock är det inget att investera i spara pengarna till bensin och olja istället, då det går ordentligt med sånt.
 

Santri

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Haninge ofc
Hoj
Vill ha: Rs 125 Tuono -07
Okej så jag ska skippa röret alltså.. hmm ok, är det värt att dreva om den då? :p jag vill göra så att man kan få ut så mycket effekt som möjligt ifrån den så man verkligen kan åka foooooooort när det väl gäller :p
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Okej så jag ska skippa röret alltså.. hmm ok, är det värt att dreva om den då? :p jag vill göra så att man kan få ut så mycket effekt som möjligt ifrån den så man verkligen kan åka foooooooort när det väl gäller :p



ja för de e ju jävligt fräckt.....

dreva den åt andra hållet och ha skoj ist.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Okej så jag ska skippa röret alltså.. hmm ok, är det värt att dreva om den då? :p jag vill göra så att man kan få ut så mycket effekt som möjligt ifrån den så man verkligen kan åka foooooooort när det väl gäller :p

Har testat både.

En drevning då hojen gjorde max 155 men axx som en best, och en drevning då hojen gjorde 165 men gick bra de första 3 växlarna sen sega den.

Och den första var mycket roligare.

Men när jag kör så ligger jag mest i 140.
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Vad jag vet så finns det inga tounos? :tungan
 
Last edited:

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696

Kanske inte din heller! ;)

http://www.motorcyclists-online.com/o1_365_2007-Aprilia-Tuono-RS-125.html

"In 2006 Aprilia launched its heavily revamped RS125 with all new bodywork and fresh angles. For 2007 it is expected that Aprilia will upgrade its Tuono 125 as well with fresh styling clues from the big Tuono R and RS125. Following tradition the 39bhp 1-cylinder two-stroke will look something like our artists rendition."

Om du är ute efter en Streetfighter så köp en Derbi GPR 125 NUDE istället, dom är fet tuffa! :D

MVH
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Det gjorde jag med:va Du frågade (innan du editerade ditt inlägg) efter en bild på en tuono... och jag länkade en bild, nått du inte förstod?:va :va

Nått du inte förstog med mitt inlägg eller? Det finns inga RS 125 Tuonos? Det är bara en photoshop rendering av hur dom tror att den kommer att se ut? :fatta! :D
 

Santri

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Haninge ofc
Hoj
Vill ha: Rs 125 Tuono -07
Kanske inte din heller! ;)

http://www.motorcyclists-online.com/o1_365_2007-Aprilia-Tuono-RS-125.html

"In 2006 Aprilia launched its heavily revamped RS125 with all new bodywork and fresh angles. For 2007 it is expected that Aprilia will upgrade its Tuono 125 as well with fresh styling clues from the big Tuono R and RS125. Following tradition the 39bhp 1-cylinder two-stroke will look something like our artists rendition."

Om du är ute efter en Streetfighter så köp en Derbi GPR 125 NUDE istället, dom är fet tuffa! :D

MVH


nene, fattade aldrig att den inte var i produktion :'( ... MINA DRÖMMAR KROSSAS DÅ JUE aja.. då får det väl bli en vanlig en då.. finns ju på apriliacenter i haninge från 55 lax :p
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top